Kishonti Ltd. ogłosiło wydanie GFXBench 4.0 dla systemów Linux. Jest to przedstawiciel narzędzi sprawdzających wydajność naszej karty graficznej. Do tej pory główną platformą były urządzenia mobline, ale jakiś czas temu pojawiła się wersja na systemy Windows. Producent postanowił jednak przenieść benchmark także na Linuksa. Aktualnie wspierane są technologie OpenGL i OpenGL ES, a w przyszłości planowane jest dodanie DirectX 12, Metal oraz Vulkan. Narzędzie wykorzystuje najnowsze dostępne funkcje: teselację, krzywe Beziera, shadery, HDR, cząsteczki, post-processing, odbicia świetlne, cząsteczki i wiele innych.
GFXBench dostępne jest w 32 bitowej i 64 bitowej wersji i wymaga karty obsługującej OpenGL 3.0. Dla testów: Car Chase i Manhattan potrzebna jest obsługa OpenGL 4.3. Na stronie pobierania dostępne są odpowiednie instrukcje.
Warto pamiętać, aby przed odpaleniem testów wyłączyć vsync – inaczej wyniki będą kiepskie :)
Albo patrzeć tylko na off-screen rendering.
Wspaniały test. Nareszcie można łatwo porównywać pomiędzy platformami.