JeGX, programista OpenGL opublikował pierwszą publiczną wersję GLSL Hacker 0.4.0, narzędzia do elastycznego programowania 3D, z użyciem OpenGL. Aplikacja jest następcą GeeXLab, programu do szybkiego prototypowania i kodowania 3D w czasie rzeczywistym. GLSL Hacker bazuje na 64 bitowej bibliotece graficznej, jest swojego rodzaju piaskownicą do eksperymentowania z GLSL shaderami, z wykorzystaniem języków programowania Lua lub Pythona.
Autor zdecydował się na wydanie publicznej wersji, aby otrzymać pewną pomoc w pisaniu, ponieważ wieloplatformowe aplikacje są trudne w utrzymaniu. Aktualnie mamy dostępne wszystkie typy shaderów GLSL: vertex shaders, fragment shaders, geometry shaders, tessellation shaders i compute shaders. Shadery mogą być wbudowane w główny skrypt, przechowywane w osobnym pliku lub na zewnętrznym serwerze. Jest wsparcie dla wbudowanych powierzchni (meshes): (płaszczyzna, kula, torus), programy GLSL, tekstury 2D, język programowania Lua, a także post processing (renderowanie celów). Niestety, ale w tym wydaniu brakuje obsługi Pythona.
W przyszłym wydaniu planowane jest: dodanie wsparcia dla języka Python dla Windows, Linux i Mac OS X, ładowanie obiektów 3D, dźwięk, PhysX 3 i wiele więcej.
RT @OSWorldpl: GLSL Hacker to narzędzie do elastycznego programowania 3D, z użyciem OpenGL. .. http://t.co/e14e3Xl0