GNOME Foundation rozpoczęło kampanię zbierania funduszy na ochronę nazwy handlowej środowiska graficznego GNOME. Powodem tego jest firma Groupon i jej nowy produkt o nazwie – Gnome, będący tabletem. Niby nieszczęśliwy zbieg nazw, ale nie w przypadku korporacji, której roczne dochody wynoszą ponad 2.5 miliarda dolarów. Fundacja GNOME prosi wszystkich o pomoc w uzbieraniu 80 000, aby móc złożyć protest w sprawie wniosków o zarejestrowanie nazw handlowych przez firmę Groupon.
Za Fundacją GNOME wstawili się: Lucas Nussbaum – Lider Projektu Debian, Matthew Miller – lider Projektu Fedora, oraz Andrew Lee – Prezes i współzałożyciel Private Internet Access.
Trochę się spóźniliście, Groupon się przestraszył i zrezygnował :)
http://www.gnome.org/news/2014/11/groupon-has-agreed-to-change-its-product-name/
OSWorld.pl liked this on Facebook.
Co za kretyny pracują w tym Groupon’ie, że nawet nie wiedzą że taki znak towarowy może zaszkodzić innym projektom..
Pewnie wiedzą, ale oni nadają na falach biznesowych, a nie Open Source ;-)
Izabela Latak liked this on Facebook.
[…] godzin temu opisywaliśmy kampanię Fundacji GNOME w obronie nazwy handlowej GNOME. Skierowana ona była w kierunku firmy Groupon, która bez żadnych konsulatacji ze […]
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.