Ogłoszono wydanie GNU Octave 3.8, wysokopoziomowego języka programowania do przeprowadzania obliczeń numerycznych. Aplikacja jest w sporej większości zgodna z MATLABem, a od tej wersji Octave posiada swój własny interfejs graficzny. GUI nie jest jednakże jeszcze dopracowane i dopiero w następnym wydaniu twórcy planują je włączyć domyślnie. Nowa wersja używa teraz grafiki OpenGL w połączeniu z widżetami FLTK.
GNUplot jest używane w zastępstwie, jeżeli nie jest dostępna obsługa OpenGL lub FLTK w narzędziach graficznych. Dodano wsparcie dla zagnieżdżonych funkcji z pewnymi ograniczeniami, które czynią je kompatybilne z MATLABem. Pojawiła się ograniczona obsługa wyjątków, nowe wyrażenia regularne, parser TeX dla narzędzia FLTK, przebudowano wiele m-plików, przepisano funkcje i naprawiono sporo błędów.
Jeśli ktoś poszukuje GUI na teraz to QtOctave daje radę.
Odradzam za to DomainMath IDE. Na Politechnice Poznańskiej wykładowcy polecali je jako dobry zamiennik dla Matlaba, ale pewnie tylko gdzieś coś przeczytali, a sami do końca nie sprawdzili (ewentualnie sprawdzali tak dawno, że nie wiedzą jak to obecnie wygląda). Otóż owe GUI za Chiny ludowe nie chcę współpracować z obecnymi wersjami Octave. Przy próbie odpalenia przykładowego skryptu sypało jakimś bezsensownymi komunikatami o błędzie w kodzie podczas, gdy ten sam kod odpalony ręcznie z Octave z konsoli wykonał się bez najmniejszego problemu.
QtOctave nie jest aktualizowane od 2009, ale ma całkiem niezłą użyteczność. Przypomina IDE Matlaba w wersji koło 2007. Używam na co dzień. Ciekawe jak będzie z GUI 3.8.
Michał Olber liked this on Facebook.
Jestem ciekaw jak długo wersja oparta na toolkicie FLTK będzie aktualna w świetle nadchodzącego Waylanda.
Najpierw trzeba się doczekać tego Waylanda. Skoro jest mniej wydajny niż Xy to po co to wprowadzać?
Mniej wydajny? Na jakiej podstawie tak rzeczesz, w sumie to offtop w stosunku do octave ale masz miarodajnego benchbarka?
Na tej podstawie, że Xonotic natywnie chodzi wolniej na Wayland niż na Xorg.
Jak powszechnie wiadomo, gry 3D całkowicie pomijają xorg. Z tego co mówisz wynika, że najwyraźniej sterownik użyty do testu z waylandem jest mniej wydajny. Co w sumie nie jest aż takie zaskakujące: obecnie OpenGL na linux jest związane z GLX, a GLX z X. Wayland wymaga więc OpenGL ES.
W związku z tym daj link do benchmarków, a może będzie to mniej tajemnicze. ;-)
Dobra, poszukałem, i mam: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=fedora20_wayland_preview&num=2
Innymi słowy nie „natywnie”, a „XWayland”.
Haha, dobre. Ludzie, zastanawiajcie się dwa razy po wyciągnięciu głupich wniosków, czy chcecie je potem publikować.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.