Chwilę po tym jak Valve wydało gry Day of Defeat i Day of Defeat Source na Linuksa pojawił się również kolejny tytuł na silniku Source – Half-Life 2: Deathmatch na platformie Steam dla Linuksa. HL2: DM to nic innego jak modyfikacja do Half-Life 2 dodająca możliwość rozgrywki po sieci. Swego czasu Half-Life 2 był pewnym fenomenem implementacji fizyki w grach komputerowych i w zasadzie do dzisiaj pozwala nam na świetną zabawę w której możemy bronią grawitacyjną odrzucić granat przeciwnika, rzucić go cegłą czy nawet pisuarem.
Yyyy coś się nie zgadza.
Czemu na stronach steama nie ma żadnej informacji przy tych pozycjach ? Dalej jest oznaczone jako "Windows / Mac"
Bo wszystko wchodzi z opóźnieniem do sklepu. Najpierw dostajemy możliwość pobrania, a po jakimś czasie (zapewne jak poprawią trochę błędów) to pojawia się oficjalna informacja w sklepie.
W bibliotece gier mam oznaczoną tą grę jako "Half-Life 2: Deathmatch Beta", poszukaj z frazą beta
uuu, nie działa u mnie Half-Life 2: Deathmatch :/, mam seg faulta podczas ładowania mapy, używam mesy r600g
Szkoda. To w końcu beta oraz używasz nie do końca stabilnych otwartych sterowników (wciąż niestety nie dają wystarczającej wydajności i stabilności w grach).
Zamknięte fglrxy legacy też nie zapewniają wystarczającej wydajności, ani nawet obsługi wszystkich rozszerzeń, gry Source nawet nie drgną…
To sprawdzone czy po prostu tak mówisz? Tzn wydajność to za niską mogą mieć same karty graficzne z tamtego okresu (przed Radeonami HD), a nie same sterowniki. Co do rozszerzeń to nikt nie ma wszystkich – taka specyfika rozszerzeń.
Mint 13, 64 bit, grafika Radeon HD4250, fglrxy 8.96 (z repo, ze strony nie działają w ogóle), komunikat: "Required OpenGL extension "GL_EXT_texture_sRGB_decode". GL_EXT_texture_sRGB mam, GL_EXT_texture_sRGB_decode już nie.
Rozszerzenie jest dosyć nowe i dopiero w którymś z ostatnich Catalystów zostało dodane.
Tylko dalej nie rozumiem dlaczego piszesz o zamkniętych sterownikach ogólnie, jak powinieneś pisać o tym, że opiekun paczki w Mint ssie, bo nie zaktualizowali przez 2 miesiące sterownika, oraz to, że nie potrafisz zainstalować (pewnie chodzi o to, że masz zainstalowany sterownik z paczek i się bije z tym ze strony, dlatego nie udaje się Ci zainstalować).
Chcesz na tej karcie zagrać w tą grę to zainstaluj najnowsze sterowniki (albo nękaj twórców Minta o aktualizacje), bo w nich to rozszerzenie będzie na Twojej karcie (nawet na HD2k jest http://pastie.org/6128697 ). Jednak tak przy okazji wiesz, że ta karta jest na granicy minimalnych wymagań?
Kumpel ma tą samą kartę, ale w wersji desktopowej, normalnie fglrxy umie ręcznie zainstalować i mu działają. Ja próbuję na wszystkie możliwe sposoby (pokusiłem się nawet o xorg-edgers) i zawsze kończy się to Softwarem albo Galliumem, a instalowałem fglrxy ręcznie od czasów ubuntu 7.04, więc wiem jak to się robi. Przed każdą próbą usuwałem fglrxy przywracając do działania otwarte. Jak szukałem w necie, to nie tyko ja mam problem z tą kartą. Nie próbowałem jeszcze chyba 13.1-legacy.
Że jest na granicy to wiem i nie zamierzam grać na High, jest 4 razy słabsza od mojego 7-letniego desktopowego grata X1950 PRO.
Muszę się jeszcze prawie rok z tym pomęczyć, później kupuje jakiś sensowniejszy sprzęt, na którym jest aby OpenCL/CUDA…
BTW Mint używa repo Ubuntu.
Miesiąc temu wymieniłem ATI na nVidia, bo już mnie denerwowała ta opieszałość deweloperów z AMD, a Steam+nVidia wręcz odwrotnie!
Sterowniki mesy nie są aż takie złe (zaryzykowałbym stwierdzeniem, że powoli zaczynają prześcigać stabilnością fglrxy). Team Fortress 2 działa bez zarzutu na wersji deweloperskiej mesy 9.2.0, git, kernel 3.8. fps nie spada poniżej 50 na wysokich ustawieniach z 4xAA i 16xAF (karta radeon 4850). Natomiast na niby stabilnej niedawno wydanej wersji mesy 9.1 TF2 jest cały okryty artefaktami jak i w menu jak i w grze.