id Software ogłosiło udostępnienie kodu źródłowego silnika gry Doom 3 BFG Edition na licencji GPL. Doom 3: BFG Edition to ponowne wydanie gry, jednakże z poprawioną grafiką lepszym dźwiękiem, punktami zapisu w grze, wsparciem dla wyświetlaczy 3D i wieloma innymi funkcjami. Oryginalna wersja Doom 3 została wydana w 2004 roku i bazuje na silniku id Tech 4.
Udostępniony kod nie zawiera żadnych danych, takich jak grafiki, muzyka, czy fabuła, które wciąż są dostępne na licencji EULA. Jednakże dzięki uwolnieniu źródeł praktycznie każda osoba, która zna się na programowaniu może bez najmniejszych przeszkód stworzyć swoją własną grę, opartą o ten silnik. Cały kod jest dostępny na github.com/id-Software/DOOM-3-BFG.
id Software oficjalnie dało do zrozumienia, że nie zamierzają tworzyć natywnej wersji gry dla Linuksa. Mając jednak natywne Doom 3 i uwolniony obecny silnik, społeczność powinna być w stanie zrobić odpowiedni port gry.
OSWorld.pl liked this on Facebook.
Łukasz Wòjcik liked this on Facebook.
[…] deweloper Robert Beckebans poinformowało o wydaniu Doom 3 BFG na Linuksa. Port gry opiera się na uwolnionych źródłach silnika gry Doom 3 BFG Edition i nie jest oficjalnie wspierany przez id Software, które dało do zrozumienia, że nie zamierza […]