Kilka tygodni temu Intel przedstawił wszystkim technologię XenGT, która pozwala na bezpośredni dostęp do fizycznej karty graficznej, z poziomu maszyny wirtualnej. XenGT został przystosowany do działania na hipernadzorcy Xen, we współpracy z procesorami graficznymi Intel Haswell Iris. Od tamtego czasu programiści bardzo mocno rozbudowali cały kod i przemianowali na GVT-g. Dołączył on do projektów wirtualizacji GPU: GVT-d i GVT-s, różniących się sposobem udostępniania funkcji.
Intel GVT-d
Pozwala na bezpośredni dostęp do zasobów karty graficznej z poziomu wirtualnej maszyny. Używane są specjalne sterowniki dla maszyny wirtualnej i nie ma jakiegokolwiek ograniczenia czy pośrednictwa hipernadzorcy. Intel GVT-d działa z QEMU po przez wsparcie dla VTd.
Intel GVT-s
Pozwala na dostęp do zasobów karty graficznej przez wiele maszyn wirtualnych na poziomie API. Technologia wykorzystuje technikę przekazywania API, która współgra z fizycnzym sprzętem. GVT-s jest szeroko wykorzystywane przez programy VirtualBox i VMware, a także przez Virgil3d dla QEMU.
Intel GVT-g
Technologia pozwala na współdzielenie jednej karty graficznej dla wielu maszyn wirtualnych, poprzez wydzielene pewnych zasobów, jako wirtualną kartę graficzną. Każda wirtualka posiada oddzielną instacja wirtualnego procesora graficznego, z pewną wydzieloną częścią fizycznego zasobu. Rozwiązanie to zapewnia dobrą wydajność, sporą ilość funkcji i współdzielenia zasobów. Co więcej, maszyna wirtualna może bez problemów wykorzystać domyślny sterownik graficzny od producenta danego układu. Aktualnie trwają prace nad wdrożeniem GVT-g dla KVM.
[…] udostępnił pierwszą wersję Projektu KVMGT. Jest to implementacja technologii Intel GVT-g, która pozwala na pełną wirtualizację karty graficznej w obrębie danej maszyny wirtualnej. […]