Układy graficzne firmy nVidia cieszą się ogromną popularnością w środowisku użytkowników Linuksa. I dzieje się tak nie bez powodu, skoro firma udostępnia w pełni działające sterowniki dla swoich produktów. Dużym plusem są aktualizacje sterowników w dzień premiery Ubuntu, nowego jądra Linux, czy nowej wersji serwera graficznego X.Org Server.
Jako portal promujący systemy Linux oraz oprogramowania na niego dostępne, postanowiliśmy w jednym miejscu zebrać dla naszych czytelników testy kart graficznych GeForce. Poniżej zamieszczamy spis wszystkich układów:
- ZOTAC GeForce GTX 750 Zone Edition
- ZOTAC GeForce GTX 750 Ti OC
- Gigabyte GeForce GTX 760
- ZOTAC GeForce GTX 780Ti AMP!
Specyfikacja platformy testowej, wykorzystywanej do wykonywania pomiarów:
Procesor | Intel Core i5-2400, z wyłączonym trybem Turbo Boost i stałym taktowaniem 3.1 GHz |
Płyta główna | ASRock B75 Pro3-M |
Pamięć RAM | Goodram 4GB DDR3 1333MHz |
Dysk twardy | Samsung 250 GB |
Zasilacz |
Corsair CX600 600W |
Monitor | Lenovo L192 o rozdzielczości 1280×1024 pikseli |
Wyniki testów:
ZOTAC GeForce GTX 750 Zone Edition
Karta graficzna ZOTAC GeForce GTX 750 Zone Edition została oparta na konstrukcji nVidia GeForce GTX 750. Posiada ona 512 procesorów CUDA, 32 jednostki teksturujące oraz 16 jednostek ROP. Do przechowywania danych zamontowano 1 GB pamięci GDDR5 na 256-bitowej magistrali, taktowanej zegarem 5000 MHz. Bazowe taktowanie rdzenia wynosi 1033 MHz, a w trybie GPU Boost wzrasta do 1111 MHz.
ZOTAC GeForce GTX 750 ZONE Edition jest wyposażony w dwuslotowy chłodzenie, który zapewnia optymalną temperaturę podczas długich sesji grania. Radiator składa się z miedzianych rurek cieplnych oraz aluminiowych żeberek, wykorzystując doskonałe właściwości przenoszenia ciepła miedzi i wyjątkowe zdolności rozpraszania ciepła aluminium.
Karta wykorzystuje: Microsoft DirectX 12, OpenGL 4.4, PCI-Express 3.0, nVidia 3D Vision Surround, Adaptive Vertical Sync, GameWorks, SuperResolution, 3D Vision, PhysX oraz 3-way SLI. Na śledziu znajdziemy złącza: DL-DVI-I, HDMI, DisplayPort.
ZOTAC GeForce GTX 750 Ti OC
ZOTAC GeForce GTX 750 Ti OC została oparta na konstrukcji nVidia GeForce GTX 750 Ti. Posiada ona 640 procesorów CUDA, 40 jednostek teksturujących oraz 16 jednostek ROP. Do przechowywania danych zamontowano 1 GB pamięci GDDR5 na 128-bitowej magistrali, taktowanej zegarem 5000 MHz. Bazowe taktowanie rdzenia wynosi 1046 MHz, a w trybie GPU Boost wzrasta do 1124 MHz lub wyżej.
Na śledziu znajdziemy złącza: 2 x DL-DVI, DisplayPort i HDMI. Model ten wymaga dodatkowego 6 pinowego zasilania.
Karta obsługuje technologie Microsoft DirectX 11.2, OpenGL 4.4, PCI-Express 3.0, nVidia 3D Vision Surround, 3D Vision, PhysX oraz 3-way SLI. Dodatkowo otrzymujemy ZOTAC Boost Premium: Nero Kwikmedia, XBMC, nigine Heaven.
Gigabyte GV-N760OC-2GD
Gigabyte GV-N760OC-2GD została oparta na konstrukcji nVidia GeForce GTX 760. Posiada ona 1152 procesory CUDA, 96 jednostki teksturujące oraz 32 jednostki ROP. Do przechowywania danych zamontowano 2 GB pamięci GDDR5 na 256-bitowej magistrali, taktowanej zegarem 6008 MHz. Bazowe taktowanie rdzenia wynosi 1085 MHz, a w trybie GPU Boost wzrasta do 1150 MHz lub wyżej.
Na śledziu znajdziemy złącza: DVI-D, DVI-I, DisplayPort i HDMI. Model ten wymaga dodatkowego zasilania w postaci dwóch wtyczek: 6 i 8 pinowej.
Karta obsługuje technologie Microsoft DirectX 11.2, OpenGL 4.4, PCI-Express 3.0, nVidia 3D Vision Surround, 3D Vision, PhysX oraz 3-way SLI. Dodatkowo otrzymujemy.
ZOTAC GeForce GTX 780 Ti AMP! Edition
ZOTAC GeForce GTX 780 TI AMP! Edition, która jest oparta na konstrukcji nVidia GeForce GTX 780 Ti. Na pokładzie znajdziemy 3 GB pamięci GDDR5 z 384-bitową magistralą systemową, 2,880 rdzeni CUDA, 48 jednostek ROP oraz 240 jednostek teksturujących. ZOTAC GeForce GTX 780 TI AMP! Edition posiada taktowanie rdzenia wynoszące 1006 MHz, a w trybie Boost 2.0 potrafi wzrosnąć do 1072 MHz. Taktowanie pamięci równa się 1800 MHz.
Producent zamontował ulepszony system chłodzenia Triple Silencer, który obniżył temperaturę o 10 stopni Celsjusza i poziom hałasu o 15dBA
Karta obsługuje technologie Microsoft DirectX 11.2, OpenGL 4.4, PCI-Express 3.0, nVidia 3D Vision Surround, 3D Vision, PhysX oraz 3-way SLI. Na śledziu znajdziemy porty: dwa DVI-D, DisplayPort, HDMI, a do zasilania potrzebne są dwie wtyczki: sześciopinowa i ośmiopinowa.
Pakiet oprogramowania ZOTAC Boost Premium: Nero Kwikmedia, XBMC, UNIGINE Heaven DX11 Benchmark, ZOTAC Splinter Cell Compilation voucher: Splinter Cell Double Agent, Splinter Cell Conviction, Splinter Cell Blacklist.
Paweł Maraszek liked this on Facebook.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.
Michał Olber liked this on Facebook.
Robert Szkodnix Wolniak liked this on Facebook.
Mam wrażenie, że z wynikami lub platformą testową jest coś nie tak. Liczby w klonie Quake 3 (Open Arenie) są niczym wyniki układów z 2002 roku http://www.thg.ru/graphic/20020819/images/image135.gif
Mi się wydaje że OA jest gorzej zoptymalizowane niż Quake.
Trochę racji może być w tym. 0.8.5 jeszcze śmigała niczym Q3, 0.8.8 już podobno jest trochę popsuta…
„Windows XP Professional” to jakaś nowa dystrybucja?
Oj tam, oj tam. To masz wyniki z 2000 roku w nieco niższej rozdziałce http://img.tomshardware.com/us/2000/10/02/new_nvidia_detonator_3_drivers_for_linux/nv-linux-final_26116_image001.gif
Dzięki, bardzo mi się przydały. Szkoda tylko, że taka duża rozdzielczość bo ja gram na 800×600.
Wszystko jest OK, procesor ogranicza kartę graficzną.
To od 2002 roku procesory nie przyspieszyły?
Jaki jest sens w testowaniu kart z wyższej półki na niszowych produkcjach? Jak ktoś kupuje mocną grafikę to wątpię, że dla tak słabych gier.
Fajny test dla graczy, mnie np. zainteresowałoby porównanie w aplikacjach korzystających z GPU np. Blenderze. Jakiś czas temu kupiłem mocną GFX do renderingu za pomocą CUDA w Blenderze, napiszę tylko, że pod Linuxem szybciej renderuje niż pod Win.
Czy tylko dla mnie jest zagadką, dlaczego w tym artykule nie ma nic na temat otwartych sterowników i dokumentacji opisywanego sprzętu? To chyba trochę dziwne na portalu ze słowami „otwarte źródło open source” obok loga…
A o czym tu mówić? Otwarte sterowniki do kart graficznych (niezależnie od firmy karty), należy jedynie pominąć milczeniem, bo tu na prawdę nie ma o czym mówić. Co do dokumentacji to co ona ma wspólnego z opensource?