Khronos Group udostępnia slajdy dotyczące OpenGL-Next

Khronos Group udostępnia slajdy dotyczące OpenGL-Next

przez -
15 1097
OpenGL

Na początku sierpnia odbyła się konferencja SIGGRAPH 2014, gdzie Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL. Udostępniono także specyfikację OpenGL 4.5. Od wczoraj możemy przeglądać wszystkie slajdy, jakie pojawiły się podczas konferencji, w tym te dotyczące OpenGL-Next, o którym się ostatnio dużo mówi.

Oto główne założenia OpenGL-Next:

  • Całość zostanie zaprojektowana od zera, z nowoczesnym API i zerwie kompatybilność wsteczną
  • Nowe API połączy OpenGL i OpenGL ES, co ma stworzyć uniwersalny interfejs dla wszystkich urządzeń
  • Pełna kontrola obciążenia procesora i rdzenia graficznego
  • Wysoka wydajność i przewidywalność wykonywania
  • Wielowątkowość i wielordzeniowość, aby zmniejszyć obciążenie procesora
  • Pełna niezależność od architektury, z obsługą bezpośredniego renderowania
  • Wbudowany język shaderów
  • Restrykcyjne testów sterowników, aby zwiększyć jakość implementacji
  • Organizacje, które obecnie współpracują: Pixar, Qualcomm, Samsung, NVIDIA, Epic Games, Unity, AMD, Oculus VR, Apple, ARM, VALVE, Hi Corp, Intel, Imagination, Blizzard, Sony, Broadcom, MediaTek, Google, EA, RTT, TransGaming, Mobica, Vivante.