Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL

Podczas odbywających się targów SIGGRAPH w Vancouver, Khronos Group zapowiedziało stworzenie zupełnie nowej generacji OpenGL. Nowe API miałoby zostać napisane całkowicie od zera i posiadać najlepsze cechy AMD Mantle, Microsoft DirectX 12 oraz Apple Metal API, a jednocześnie pozostać w pełni wolnym oprogramowaniem. Nowe OpenGL miałoby pozwalać na pełną kontrolę obciążenia procesora i rdzenia graficznego, zapewniając wysoką wydajność i przewidywalność wykonywania.
Kolejnymi ważnymi cechami mają być:
- Wielowątkowość
- Wbudowany język shaderów
- Standardowy kompilator, zmniejszający rozwarstwienie wydajności na wielu sterownikach
- Restrykcyjne testów sterowników, aby zwiększyć jakość implementacji
Swoją pomoc w rozwoju oraz wsparciu zapowiedzieli:
- Raja Koduri, CTO w AMD
- Jem Davies, vice president of technology, Media Processing Group, ARM
- Johan Andersson, technical director at Frostbite – Electronic Arts
- Tony King-Smith, executive vice president of marketing at Imagination
- Neil Trevett, vice president mobile ecosystem w NVIDIA
- SVP W.S. Lee, head of UX R&D team w Samsung Electronics.
- Gavriel State, founder & CTO w TransGaming
- Aras Pranckevičius, graphics plumber w Unity
- Gabe Newell z Valve
- Mike Cai, CTO w Vivante
Michał Olber liked this on Facebook.
Grzegorz Olejniczak liked this on Facebook.
[…] dni temu Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL. Nowe API miałoby zostać napisane całkowicie od zera i posiadać najlepsze cechy AMD Mantle, […]
[…] początku sierpnia odbyła się konferencja SIGGRAPH 2014, gdzie Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL. Udostępniono także specyfikację OpenGL 4.5. Od wczoraj możemy przeglądać wszystkie slajdy, […]