Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

przez -
5 591

Grupa Khronos, odpowiedzialna za wiele standardów graficznych, przedstawiła światu założenia dotyczące następne wersji OpenGL ES. Dokument nosi tytuł OpenGL ES Next i zawiera szczegółowe wytyczne, odnośnie następcy standardu OpenGL ES 3.0. OpenGL ES 4.x lub OpenGL ES 3.x powinien pojawić się w tym roku, dokładnie dwa lata po swoim poprzedniku.

Nowości w API:

  • Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0 i OpenGL ES 3.0
  • Shadery obliczeniowe (compute shaders), które można wykorzystać do rozproszonych obliczeń, jak obrazy, dźwięk i przetwarzanie geometryczne w potoku graficznym
  • Separate shader objects
  • Komendy pośredniego rysowania wielu rzeczy na raz (Indirect draw)
  • Enhanced texturing functionality including texture gather, multisample textures and stencil textures
  • Enhanced shading language functionality
  • Brak teselacji i shaderów geometrii