Grupa Khronos, odpowiedzialna za wiele standardów graficznych, przedstawiła światu założenia dotyczące następne wersji OpenGL ES. Dokument nosi tytuł OpenGL ES Next i zawiera szczegółowe wytyczne, odnośnie następcy standardu OpenGL ES 3.0. OpenGL ES 4.x lub OpenGL ES 3.x powinien pojawić się w tym roku, dokładnie dwa lata po swoim poprzedniku.
Nowości w API:
- Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0 i OpenGL ES 3.0
- Shadery obliczeniowe (compute shaders), które można wykorzystać do rozproszonych obliczeń, jak obrazy, dźwięk i przetwarzanie geometryczne w potoku graficznym
- Separate shader objects
- Komendy pośredniego rysowania wielu rzeczy na raz (Indirect draw)
- Enhanced texturing functionality including texture gather, multisample textures and stencil textures
- Enhanced shading language functionality
- Brak teselacji i shaderów geometrii
Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES 4.x | OSWorld.pl http://t.co/IAVQAFsVqu via @OSWorldpl
Michał Olber liked this on Facebook.
Ciekawy jestem gdzie Khronos napisał, że będzie to OpenGL ES 4.x, a nie OpenGL ES 3.1. Ja tam nigdzie takiej informacji nie widziałem
Raczej będzie to wersja 4.x, bo będzie część cech z OpenGL 4.x :)
W OpenGL ES 2.0 była cała masa rzeczy których nawet nie było przez lata w przyszłych OpenGL, więc takie założenie jest bez sensu.
Przykładowo OpenGL ES 2.0 miał w sobie zawarte ARB_get_program_binary… który w OpenGL pojawił się w wersji 4.1… to oznacza, że powinien się nazywać OpenGL ES 4.1?