Khronos Group na Konferencji Programistów Gier (Game Developers’ Conference), która odbyła się w San Fracisco, ogłosiła oficjalną specyfikację WebGL 1.0. WebGL bazuje na OpenGL ES 2.0 i dostarcza programistom interfejs grafiki 3D. Korzysta z występującego w HTML5 elementu Canvas i udostępnia dostęp do modelu DOM. Aktualnie zaimplementowane jest w przeglądarkach Mozilla Firefox, Google Chrome i Apple Safari.
Początki WebGL sięgają eksperymentów Mozilli z Canvas 3D. Pierwsza demonstracja prototypu odbyła się w 2006 roku. Pod koniec 2007 roku zarówno Mozilla i Opera miały przygotowane własne implementacje. W 2009 Mozilla i Khronos połączyły się w grupę WebGL Working Group.
Aktualnie zarówno zamknięte, jak i otwarte sterowniki AMD i Nvidia wspierają OpenGL ES 2.0. Grupa Khronos udostępniła WebGL Test Suite i WebGL Reference Card.
Szkoda, że sterowniki od Intela nie dają możliwości uruchomienia tego w sprzętowej akceleracji.
[…] początku było WebGL (info), które jest rozszerzeniem możliwości języka JavaScript, zapewniającym dostęp do […]
[…] wszystko w swoich aplikacjach. WebGL 2.0 będzie opearte na bibliotece OpenGL ES 3.0, gdzie WebGL 1.0 bazuje na specyfikacji OpenGL ES 2.0. Nie wykluczone, że deweloperzy zdecydują się w […]