Kompilator Intela GLSL2 włączony do głównego kodu Mesa

1
865
Intel
Intel

Centrum Technologiczne Intela ds Wolnego Oprogramowania od jakiegoś czasu pracowało nad stosem grafiki open source na Linuksa w postaci kompilatora cieniowania GLSL2, w celu jego włączenia do głównego kodu Mesa. Od niedawna założenia te zostały spełnione i w wydaniu Mesa 7.9 zaplanowanym na koniec tego kwartału, będziemy mogli cieszyć się nowym kompilatorem Języka Cieniowania GL (GL Shading Language), który zastąpi obecnie używany.

Kompilator Intela GLSL2 jest w stanie wspierać aktualne i nowsze wersje Języka Cieniowania GL  (jak GLSL dla OpenGL 3.x/4.x), potrafi być szybszy, pracować z nie intelowskimi sterownikami oraz wyłapywać mnóstwo błędów Mesa. Nadal jest kilka niedoskonałości w kompilatorze, ale powinny one zostać szybko usunięte do czasu wydania Mesa 7.9.

Włączenie kodu GLSL2 dodało ponad 85.000 linii kodu do głównej linii Mesa.

Poprzedni artykułWywiad z Jared Smith – nowym szefem projektu Fedora
Następny artykułDekoder VP8 od FFmpeg lepszy od Dekodera Google
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj