Krita Foundation wydała Krita 2.9, największą aktualizację w całej historii programu. Warto zaznaczyć, że sporą część funkcji zaimplementowano dzięki pieniądzom zebranym na Kickstarterze, ze sprzedaży na Steam oraz z donacji w 2014 roku. Dmitry Kazakov zapowiedział już kolejną kampanię i wybór funkcji, które się na niej pojawią. Warto wspomnieć, że dzięki sponsorom udało się zatrudnić na dwa dni w tygodniu kolejnego dewelopera – Boudewijn.
Najważniejsze zmainy:
- Dodano nowe narzędzie transformacji Perspective z filtrem punktów zbiegu
- Dodano nowe narzędzia: Cage i Liquify
- Pojawiły się nowe nieinwazyjne transformacje, dzięki maskom transformacji
- Udoskonalono deep painting
- Poprawiono mieszanie w pędzlach i udoskonalono silnik pędzli
- Dodano nowego asystenta do pomocy przy rysowaniu równoległych i nieskończonych linii, a także obiektów w perspektywie
- Zaktualizowano port G’MIC, aby zapewnić obsługę wszystkich funkcji
- Dodano lepszą obsługę plików PSD i EXR
- Dodano ładowanie plików RAW
- Dodano wsparcie dla map r16 i r8
- Krita na Linuksa bazuje na profilu kolorów colord
Na początku marca rozpoczną się prace nad ukończeniem przenoszenia Krita na bibliotekę Qt 5 i framework KDE Framework 5.
[…] wydanie Krita 2.9 wniosło najwięcej zmian w tej […]