Krita Foundation ogłosiła wydanie Krita 3.0, rozbudowanego oprogramowania do tworzenia grafiki rastrowej. Duża uwaga jest przykładana do malowania z użyciem tabletu graficznego, a dzięki interfejsowi Sketch można także korzystać z ekranu dotykowego. Na początek warto wspomnieć o całkowitym przeniesieniu aplikacji na Qt 5 i KDE Frameworks 5. Ma to ułatwić dalszy rozwój w przyszłości oraz uniezależnić projekt od pakietu Calligra. Przebudowano system obsługi tabletów oraz sposoby kompilacji na Windows i OS X. Krita Foundation przypomina również kończącej się kampania na Kickstarterze, której przyświecają ważne cele.
Rozbudowano obsługę animacji 2D, która była tak długo wyczekiwana przez wszystkich. Ulepszono obsługę warstwa (łączenie, przenoszenie, grupowanie, edycja parametrów dla całych grup), gradienty w filtrach, skróty klawiszowe oraz interfejs użytkownika. Dodano także całkowicie nowy podręcznik na stronie domowej.
Na koniec warto wspomnieć o przygotowaniu obrazu AppImage, dzięki któremu program uruchomimy na dowolnej dystrybucji Linuksa. Być może za pewien czas doczekamy się rozbudowanej obsługi zdjęć. Miło by było, jakby program GIMP rozwijał się w takim samym tempie.