GrindGod udostępnił wszystkim Krita Watercolor Set 1.0, czyli zestaw akwareli dla programu Krita. Według autora akwarele są jedną z najtrudniejszych dyscyplin w malowaniu, a ich implementacja programowania nie jest wcale taka prosta. Sporo pracy poświęcono na porównywanie z innymi zestawami pędzli w programach MyPint i Corel Painter, oraz skanowaniu i analizie prawdziwych obrazów. Podstawową zasadą działania jest symulacja i kontrola dyfuzji wody poprzez odpowiedni nacisk, razem z ustawieniami rozproszenia i obrotu, a także kanałem alfa i zmianą koloru.
Wszystkie pędzle posiadają rozmiar od 30 do 100 pikseli, co powinno wystarczyć w zupełności. Ikony narzędzi zostały zapożyczone z David Revoy’s Mypaint V6 Brushpack. Cała praca jest dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska, aczkolwiek nie jest wymagane podawanie autora.
Krita Watercolor Set 1.0, czyli symulacja akwareli | OSWorld.pl http://t.co/RT8MEdkMt1 via @OSWorldpl