Tom Stellard ogłosił wydanie LLVM 3.4 razem z frontendem kompilatora dla języków C, C++ oraz Objective-C – Clang 3.4. Projekt LLVM obejmuje narzędzia takie jak kompilator języków C/C++/Objective-C – Clang, bibliotekę kompilatora czasu pracy (runtime compiler) compiler-rt, niskopoziomowy debugger LLDB, biblioteka standardowa libc++ dla C++ i VMKit JVM używająca LLVM dla kompilacji statycznej i JIT. Projekt jest aktualnie konkurencją dla kompilatora GCC, prace nad nim są sponsorowane przez Apple, a wszystko wydawane jest na licencji BSD.
Co znajdziemy w tym wydaniu:
- Backend LLVM dla AMD R600 GPU został domyślnie włączony i nie jest już oznaczony, jako eksperymentalny.
- Pojawiła się obsługa karty graficznej AMD Sea Islands, a także zgodność OpenGL 3.0
- Loop Vectorizer jest używany z poziomami optymalizacji -Os i -O2, zamiast -O3
- Dodano nowy SLP Vectorizer dla poziomu optymalizacji -O3
- Sporo pracy włożono w rozszerzenie i udoskonalenie dowiązań LLVM OCaml
- Dodano obsługę architektury MIPS SIMD
- Dokonano sporo udoskonaleń w backendzie PowerPC, w tym szybsza generacja kodu, wsparcie dla nowych funkcji procesora, naprawiono błędy itp
- Dodano eksperymentalny backend SPARC V9, obsługę SPARC JIT i udoskonalono wsparcie architektury SPARC
- Porzucono wsparcie dla starszych wydań Visual Studio. Jest to także ostatnie wydanie LLVM, budowane z użyciem kompilatora C++98, ponieważ twórcy chcą wykorzystać potencjał C++11
- Udoskonalono obsługę AArch64
- Udoskonalono debugger LLDB, w tym poprawiono kompatybilność z Linuksem
- Udoskonalono Clang-cl, w tym naśladowanie Microsoft Visual Studio
- Dowiązania OCaml powinny pokrywać się z praktycznie wszystkimi bibliotekami LLVM
- Wskaźniki o różnych rozmiarach dla różnych przestrzeni adresowych powinny przyspieszyć karty graficznej
- LLVM-ar używa od teraz nowej obiektowej biblioteki, dzięki czemu potrafi tworzyć tabele symboli w formacie GNU
LLVM 3.4 i Clang 3.4 z obsługą SLP Vectorizer i architektury MIPS SIMD | OSWorld.pl http://t.co/kXEon61Cpm via @OSWorldpl
Michał Olber liked this on Facebook.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.
Cześć,
Porównywał ktoś z Was szybkość kodu programu napisanego w c++ kompilowanego Clangiem oraz g++_4.8.x? Który kompilator szybszy?
Nie chcę być niemiły ale, gość który nie potrafi znaleźć nawet tak elementarnych informacji w Google nie ma podstaw do nazywania siebie programistą.
Pierwsze lepsze porównanie z końca roku
http://slashdot.org/topic/bi/speed-test-comparing-intel-c-gnu-c-and-llvm-clang-compilers/
[…] Najważniejszą zmianą jest dodanie pełnej obsługi specyfikacji OpenCL 2.0, a co za tym idzie wszystkich nowości w niej zawartych. SPIR 2.0 wykorzystuje standard LLVM/Clang 3.4. […]