LLVM 3.4 i Clang 3.4 z obsługą SLP Vectorizer i architektury MIPS SIMD

6
1224
LLVM
LLVM

Tom Stellard ogłosił wydanie LLVM 3.4 razem z frontendem kompilatora dla języków C, C++ oraz Objective-C – Clang 3.4. Projekt LLVM obejmuje narzędzia takie jak kompilator języków C/C++/Objective-C – Clang, bibliotekę kompilatora czasu pracy (runtime compiler) compiler-rt, niskopoziomowy debugger LLDB, biblioteka standardowa libc++ dla C++ i VMKit JVM używająca LLVM dla kompilacji statycznej i JIT. Projekt jest aktualnie konkurencją dla kompilatora GCC, prace nad nim są sponsorowane przez Apple, a wszystko wydawane jest na licencji BSD.

Co znajdziemy w tym wydaniu:

  • Backend LLVM dla AMD R600 GPU został domyślnie włączony i nie jest już oznaczony, jako eksperymentalny.
  • Pojawiła się obsługa karty graficznej AMD Sea Islands, a także zgodność OpenGL 3.0
  • Loop Vectorizer jest używany z poziomami optymalizacji -Os i -O2, zamiast -O3
  • Dodano nowy SLP Vectorizer dla poziomu optymalizacji -O3
  • Sporo pracy włożono w rozszerzenie i udoskonalenie dowiązań LLVM OCaml
  • Dodano obsługę architektury MIPS SIMD
  • Dokonano sporo udoskonaleń w backendzie PowerPC, w tym szybsza generacja kodu, wsparcie dla nowych funkcji procesora, naprawiono błędy itp
  • Dodano eksperymentalny backend SPARC V9, obsługę SPARC JIT i udoskonalono wsparcie architektury SPARC
  • Porzucono wsparcie dla starszych wydań Visual Studio. Jest to także ostatnie wydanie LLVM, budowane z użyciem kompilatora C++98, ponieważ twórcy chcą wykorzystać potencjał C++11
  • Udoskonalono obsługę AArch64
  • Udoskonalono debugger LLDB, w tym poprawiono kompatybilność z Linuksem
  • Udoskonalono Clang-cl, w tym naśladowanie Microsoft Visual Studio
  • Dowiązania OCaml powinny pokrywać się z praktycznie wszystkimi bibliotekami LLVM
  • Wskaźniki o różnych rozmiarach dla różnych przestrzeni adresowych powinny przyspieszyć karty graficznej
  • LLVM-ar używa od teraz nowej obiektowej biblioteki, dzięki czemu potrafi tworzyć tabele symboli w formacie GNU
ŹRÓDŁOlists.cs.uiuc.edu
Poprzedni artykułParted Magic 2014_01_04 z nowym systemem modułów
Następny artykułSteamOS 1.0 Beta 01.06.2014 z obsługą kart graficznych Intela
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

6 KOMENTARZE

  1. Cześć,
    Porównywał ktoś z Was szybkość kodu programu napisanego w c++ kompilowanego Clangiem oraz g++_4.8.x? Który kompilator szybszy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj