Tom Stellard ogłosił wydanie LLVM 3.6 razem z frontendem kompilatora dla języków C, C++ oraz Objective-C – Clang 3.6. Projekt LLVM obejmuje narzędzia takie jak kompilator języków C/C++/Objective-C – Clang, bibliotekę kompilatora czasu pracy (runtime compiler) compiler-rt, niskopoziomowy debugger LLDB, biblioteka standardowa libc++ dla C++ i VMKit JVM używająca LLVM dla kompilacji statycznej i JIT. Projekt jest aktualnie konkurencją dla kompilatora GCC, prace nad nim są sponsorowane przez Apple, a wszystko wydawane jest na licencji BSD.
Najważniejsze zmiany, jakie zaszły:
- Pojawiło się sporo udoskonaleń względem architektury MIPS. Dodano obsługę MIPS-II i MIPS-II, zgodność ABI z GCC dla big/little endian O32/N32/N64 i wiele więcej
- Dodano ulepszenia w kwestii backendu AMD GPU
- Sporo pracy włożono w projekt LLVMLinux, który pozwala na pełną kompilację jądra Linux, jednakże nadal potrzebne są łatki
- Dodano odpowiednie dowiązania dla języka Go
- Udoskonalono sporo w kwestii Clang na systemach Windows. Pojawiła się opcja samodzielnego hostowania z użyciem środowiska programistycznego Microsoft Visual C na 32 i 64 bitowych architekturach
- Pełna zgodność ze standardem C++11 i C++14 w Clangu
- Rozpoczęto prace nad obsługą standardu C++17, dzięki czemu Clang 3.6 wspiera sporo nowości z niego
Jak się przedstawia wydajność programu skompilowanego LLVM w porownaniu do GCC czy intel compiler?
Oraz msvc. Ktos ma doświadczenie? Ciekawe.