MakeHuman 1.0.0, czyli stwórz swoją własną postać w 3D

Ogłoszono wydanie MakeHuman 1.0.0, oprogramowanie do tworzenia realistycznych trójwymiarowych ciał ludzkich na potrzeby ilustracji, animacji, gier i rzeźbienia Zbrush/Mudbox. Gotowy projekt można eksportować do zewnętrznego oprogramowania 3D, np. Blendera lub wyrenderować go we wbudowanym silniku. Zawartość stworzona z użyciem MakeHuman jest dostępna na licencji CC0, dając artystom bardzo dużą swobodę w tworzeniu i remiksowaniu.
MakeHuman został napisany w całości w Pythonie i posiada kilka ważnych cech:
- Zoptymalizowany jest pod Mudbox, Zbrush i subdivision
- Pętle zoptymalizowane są pod animację
- Nie ma trójkątów, są tylko czworokąty
- Maksymalna ilość krawędzi stykowych: 5
- Poles < 1%
- Biblioteka topologiczna