Tak, tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta implementacja OpenGL – Mesa, nadal nie posiada pełnego wsparcia trzeciej wersji OGL. Jednakże ucieszy wiadomość, iż dwójka programistów przybliżyła nas niewiele do obsługi trzeciej wersji specyfikacji.
Brian Paul zaimplementował wstępny szkic swojej pracy, który dodaje wsparcie GL_ARB_draw_instanced
oraz GL_ARB_instanced_arrays
. Owe rozszerzenia zostały wcześniej przedstawione dla GLSL 1.30, a plik GL3.txt pozwala na zaktualizowanie. Prócz tego Brian dodał wsparcie GL_ARB_draw_buffers_blend extension
, które razem z ww rozszerzeniami jest dostępne dla sterowników Gallium 3D po przez state tracker(oprogramowanie, które zarządza stanem sprzętu graficznego).
Tymczasem David Airlie dodał wsparcie do Mesa dla GL_EXT_texture_sRGB_decode
. Jest to całkowicie nowe rozszerzenie, którego nie było nawet w wersji 1.0, które specyfikacja pojawiła się 18 listopada 2010 roku. Zostało ono stworzone przez Apple, a można o nim poczytać na Khronos.org. Jest ono dostępne dla sterowników Gallium3D, oprogramowanie Mesa rasterizer i klasyczne sterowniki Intel i965.
Jeśli chodzi o zainteresowanie wsparciem OpenGL 3.0 w Mesa, to zostało jeszcze dużo do zrobienia. Pozostało do rozwiązania pewne kwestie funkcjonalności GL Shading Language, wsparcie dla GL_EXT_texture_compression_rgtc
, i sRGB frame-buffer. Istnieje również kilka rozpoczętych, ale nieukończonych zadań, jak tekstury rzeczywiste (float textures) i bufory renderowania (render buffers), nieznormalizowane formaty rzeczywiste (non-normalized Integer formats) oraz transform feedback. Następnie pozostaje sporo pracy nad OpenGL 3.1, 3.2, i 3.3, aby móc ruszyć w ogóle nad kompletnie niewspieranym OpenGL 4.0. Plik pokazujący kwestię wspieranych rozszerzeń OpenGL 3/4 można znaleźć na CGit.
Nowe funkcje plus usprawnienia pojawią się najpewniej w Mesa 7.11.
[…] Mesa coraz bliżej wsparcia OpenGL 3.0 Tak, tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta implementacja OpenGL – Mesa, nadal nie posiada pełnego wsparcia trzeciej wersji OGL. Jednakże ucieszy wiadomość, iż dwójka programistów przybliżyła nas niewiele do obsługi trzeciej wersji specyfikacji. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Tweet var wykop_url=location.href; var wykop_title=encodeURIComponent(document.title); var wykop_desc=encodeURIComponent('Przykładowy opis'); var widget_bg='FFFFFF'; var widget_type='normal2'; var widget_url='http://www.wykop.pl/dataprovider/diggerwidget/?url='+(wykop_url)+'&title='+(wykop_title)+'&desc='+(wykop_desc)+'&bg='+(widget_bg)+'&type='+(widget_type); document.write(''); Artykuły, Open Source, Recenzje, Slider Znalazłeś błąd w newsie? Zgłoś go używając formularza! […]