Firma Xamarin zajmująca się rozwijaniem produktów, bazujących na Mono, ogłosiła wydanie Mono for Android 4.2.5, MonoTouch 5.4 i MonoDevelop 3.0.4. Mono to platforma programistyczna zaprojektowana do łatwego tworzenia wielosystemowych aplikacji. Pomaga ona programistom wykorzystać szeroki ekosystem kodu, bibliotek i narzędzi .NET do tworzenia i przenoszenia aplikacji na platformy Linux, Mac OS X, Apple iOS i Google Android.
Mono for Android 4.2.5:
- Dodano wsparcie dla API Androida 4.1 (API poziomo 16)
- Skrócono znacznie czas wdrożenia aplikacji na wszystkich urządzeniach z Jelly Bean
- Dodano Android.Graphics.Bitmap
- Naprawiono sporo błędów
MonoTouch 5.4:
- Wielowątkowe sprawdzanie interfejsu użytkownika, pomaga wykryć błędy w wielowątkowym kodzie
- Ważne informacje o typowaniu
- Idiomy C# dla rozpoznawania gestów (Gesture Recognizers)
- Dodano OpenTK 1.0
- Zintegrowano OpenGL/CoreVideo z CVOpenGLTextureCache
- Dodano własną obsługę NSUrlProtocol
- Dodano wsparcie CoreMIDI
- Zmniejszono rozmiary paczek
- Poprawiono szybkość uruchamiania aplikacji
MonoDevelop 3.0.4:
- Nowe wsparcie Archive dla projektów MonoTouch/MonoMac
- Nowe wirtualne katalogi Resources dla MonoTouch and MonoMac
- Szybsze wdrożenie Androida
- Naprawa błędów i poprawa wydajności
To ta opatentowana kupa i mina microsoftu jeszcze istnieje?
Żyję i zatacza coraz szersze kręgi (Unity Engine na linuksa)
Czy jest sens Mono na Androidzie?
Nie ma ;-)
Oczywiście, że jest. Piszemy w firmie na nim komercyjne aplikacje dla klientów pod klucz, tzn. część serwerowa, frontend i apka na Android i iOS. Poza tym mamy jeden produkt na winde i pingwina (centos, debian, oracle linux). Po co mamy mieszać technologie, jak możemy mieć jedną? Jeśli ktoś pisze, że „nie ma sensu”, to raczej dlatego, że on nie umie tego sensu znaleźć. Innym to jakoś wychodzi :)
A mono chodzi na Androidzie (od 4.0) szybciej niż Dalvik, co zresztą dla nas samych jest dziwne o_o. Tu trzeba być 'niewiernym Tomaszem’ – sprawdzić, zanim się uwierzy.