Miguel de Icaza oznajmił na swoim blogu, że udało się przenieść Mono na konsolę PlayStation 4. Pierwsza gra, która została napisana z użyciem Mono i MonoGame, to TowerFall Ascension. Aktualnie są tworzona dwie gry: Transistor, której premierę zaplanowano w następnym miesiącu, oraz Bastion, która będzie dostępna od 20 maja tego roku. Przypomnijmy, że Mono zostało także przeniesione na konsolę PlayStation 3, kilkanaście dni temu Microsoft uwolnił sporo kodu platformy .NET na licencji Apache.
Mono przeniesione na PlayStation 4 | OSWorld.pl http://t.co/qYMYzBHZVy via @OSWorldpl
Maciek Misztal liked this on Facebook.
Michał Olber liked this on Facebook.
Już widzę tą rzeszę deweloperów PS, przerzucających się na niepewną platformę Mono. Całe szczęście, że Linux obronił się przed tą zarazą.
Ale co złego w tej platformie, skoro Microsoft niedawno uwolnił większość kodu platformy .NET na licencji Apache?
Program – klient dysku chmurowego żre 250MB RAMu. Przy czym to nie program, tylko Mono ładuje jakieś rzeczy do pamięci.
A to już wina programistów, a nie platformy. Wszystko da się napisać tak, aby pobierało mało RAMu i było odpowiednio wydajne. Nie zwalaj całej winy na Mono :-)
„Wszystko da się napisać tak, aby pobierało mało RAMu i było odpowiednio wydajne.”
Nie. Wystarczy użyć Javy albo .net czy innych takich blobów, i już NIE DA się tak napisać. Na podwoziu ciężarówki nie zbudujesz bolida. Doucz się faktów.
Jakie ma znaczenie uwolnienie kodu .net? Mono od początku było wolne.
Cały czas Mono jest zagrożone patentami microsoftu na kropkanet. Sam uwolniony dotniet też. Widać microsoftowi tak zależy na zniewoleniu programistów i uzależnieniu od zaminowanej platformy, że oddają już ją nawet za darmo, byleby jak najwięcej oprogramowania stało się zależne od ich popatentowanej „technologii”.
Wszystkie „rozszerzenia” do .net (de facto wymagane do stworzenia czegokolwiek w tym platfusie) są obwarowane patentami nieobjętymi Obietnicą microsoftu pozwalającą ich używać. Baranów myślących inaczej ™ odsyłam do moich poprzednich komentarzy na ten temat i artykułu Stallmana.
Podsumowując: precz z .net i całym microsoftem.
Dobrze, że tak szybko zdycha. Niedługo dzięki Valve znikną nawet jako plaftorma do gier, o czym jeszcze niedawno nikt by nie pomyślał.
To nie jest dla developerów PS, tylko dla indyków przyzwyczajonych do XNA.
Po co mono na PS4? Czy .NET pozwala na choćby pisanie własnych alokatorów? Pomijam już narzuta na wydajność kolejnej warstwy abstrakcji…