Zespół MonoDevelop ogłosił wydanie wersji 2.8 – otwarto-źródłowego zintegrowanego środowiska programistycznego (IDE) dla programistów C# i innych języków .NET dla platform Linux, Windows i Mac OS X. Posiada obsługę Visual Basic, a wersje dla niektórych systemów operacyjnych obsługują również takie języki jak Java, Boo, C/C++, Python i Vala.
Najnowsza wersja dodaje wsparcie w Mac OS X dla Xcode 4 i integruje serwis testujący TestFlight iOS. Ścieżki do MonoTouch i iOS SDK mogą być od teraz ręcznie konfigurowane. Pojawiły się nowe szablony dla platform iPhone i iPad, razem ze wsparciem dla iOS 5 Storyboards, który upraszcza kontroler widoku dla programistów aplikacji.
Dodano nowy edytor do tworzenia schematów kolorów dla kolorowania składni, razem z nowym domyślnym schematem koloru. Dla menedżerów projekty, IDE dodaje nowe okno dialogowe Edycja Referencji, zmieniono klasy oraz podgląd konspektu dokumentu.
mono DEVELOP?
Nie!
Mono może być jak Wine – zapewnia kompatybilność. Ale samo nie powinno być środowiskiem do *tworzenia* oprogramowania.
Dlaczego?
FAQ Mono http://www.mono-project.com/FAQ:_Licensing#Patent… jawnie kłamie na temat patentów.
Microsoft, w swoim Community Promise, pozwala rzekomo używać ich patentów do implementacji ich standardów. Owszem, ale tylko tych, które, jak to ujmuje, są *niezbędne* do implementacji tych standardów:
1) Mono narusza tym samym setki (bzdurnych, ale istniejących) patentów dotyczących optymalizacji i rozszerzeń, bez których jednak Mono nie nadawałoby się do użytku i nie spełniało podstawowych funkcji.
2) Nie wszystko w .NET i C# jest standardem ECMA, a więc Obietnica tego nie obejmuje.
Jednym słowem: Microsoft posiada patenty, które mogą posłużyć do pozwania Mono i zniszczenia tego projektu.
Więcej: http://www.fsf.org/news/2009-07-mscp-mono
Dlatego nie należy *uzależniać* programów i środowiska open-source od takie zaminowanej technologii:
„Why free software shouldn’t depend on Mono or C#”:
http://www.fsf.org/news/dont-depend-on-mono