MyPaint 1.0.0

1
2301
Narzędzia graficzne, grafika
Narzędzia graficzne, grafika

Wydano stabilną wersję MyPaint 1.0.0 – specjalistycznego programu do rysowania i malowania, zorientowanego na użycie tabletów. Projekt został rozpoczęty w 2005 roku, a jego celem było stworzenie odpowiedniego oprogramowania do współpracy z długopisami od tabletów, które są wrażliwe na nacisk. Interfejs jest uproszczony do minimum, oferując przy tym cały wachlarz opcji. Dodano specjalne opcje konfiguracyjne do tworzenia pędzli, podstawowe wsparcie warstw i nieograniczone płótna, które eliminują potrzebę zmiany rozmiaru obrazu. Program jest dostępny pod Linux, Windows i Mac OS X na licencji GPLv2.

W najnowszym wydaniu deweloperzy dodali pasek narzędzi konfiguracyjnych z rozwijanymi widżetami dla kolorów, pędzli i ustawień pędzli. Dodatkowo znajdziemy także ruchome okno narzędzi, które posiada teraz możliwość dokowania w pasku bocznym, wewnątrz okna głównego. Dodano nowe narzędzie Scratchpad (Notatnik), które może być używane do tworzenia miniatur, notatek, testowania lub nagrywania pędzla, a także eksperymentowania z wyborem kolorów. Pojawił się tryb Alpha Lock dla pociągnięć pędzla oraz podstawowe wsparcie kompozycji warstw.

MyPaint
MyPaint z zagnieżdżonym panelem, ruchomym oknem narzędzi Scratchpad i zmieniaczem kolorów płótna

MyPaint
MyPaint z rozwijanym widżetem dla pędzli, z trójkątem kolorów i ruchomym panelem warstw

MyPaint
Edytor Ustawień Pędzli z przebudowanym interfejsem

Poprawiono sporo pomniejszych błędów oraz ulepszono wydajność całej aplikacji. Przebudowano interfejs użytkownika i kolekcję pędzli. Paczki dla poszczególnych dystrybucji powinny się wkrótce pojawić.

Poprzedni artykułParted Magic 2011_11_24
Następny artykułCanonical usuwa CouchDB z Ubuntu One
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

1 KOMENTARZ

  1. Jak widać można napisać porządny program bez używania mono i innych dotnetów.

    I przynajmniej szybko działa, a nie jak dzisiejsze "nowoczesne" aplikacje dla windows, które o kant d potłuc z ich wydajnością i zasobożernością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj