Społeczność graczy linuksowych niewątpliwie była mocno poruszona niedawnymi zapowiedziami portu popularnej gry akcji Mad Max na Linux/SteamOS. Niestety zgodnie z najnowszymi informacjami całość okazała się pomyłką i najnowsze dziecko studia Avalanche Studios nie pojawi się na ten system. Na chwilę obecną trudno stwierdzić czy jest to rezultat poprzedniego niedopatrzenia w materiałach prasowych czy porażki twórców w przeportowaniu tytułu. Mad Max w zamierzeniu miał być grą akcji, której akcja dzieje się w otwartym postapokaliptycznym świecie.
Wszystko zaczęło się od publikacji przez Avalanche Studios materiałów prasowych, w których wyraźnie można było wyczytać, że Mad Max pojawi się na Playstation 4, Xbox One, PC oraz SteamOS. Mimo premiery gry we wrześniu na wyżej wymienione konsole oraz PC, wersja na Linuksa nie pojawiła się i długo nie było na jej temat żadnych informacji, aż do ostatniego tygodnia. Kilka dni temu na oficjalnym forum gry głos zabrał jeden z moderatorów, podpisujący się jako Laptop65, który stwierdził, że „Na chwilę obecną nie są planowane porty gry na systemy OS X oraz Linux”. Według niego, informacja ta pochodzi z rozmowy, którą osobiście odbył z przedstawicielami studia.
Sprawa jest na tyle dziwna, że oficjalnych informacji ze strony Avalanche Studios dalej brakuje, a sam Laptop65 znany jest wśród społeczności linuksowej jako osoba o mocno anty-linuksowym nastawieniu. O ewentualnych nowych informacjach na ten temat będziemy pisali na bieżąco.
kupił bym jak by był na linuxa
Już jest.
Grałbym.
Jeśli będzie na SteamOS, to w czym problem?
Właśnie o to chodzi, że NIE będzie na SteamOS (następnym razem w moich newsach będę wyraźniej zaznaczał, że chodzi o SteamOS’a oraz Linuksa jako takiego). A przynajmniej tak to wygląda na chwilę obecną. Nie wykluczone jednak, że może się to zmienić w przyszłości.
[…] Przypomnijmy, że rok temu była bardzo niepewna przyszłość wersji dla systemów Linux. […]