NVIDIA oficjalnie wydała Tegra 3 czterordzeniową platformę znaną pod nazwą kodową Kal-El. Kilkanaście dni wcześniej opisywaliśmy, jak firma NVIDIA dodała odpowiednie łatki dla jądra, co powinno się znaleźć w wydaniu Linux 3.2. Martwić może fakt obsługi pod Ubuntu, jednakże istnieje szansa, że powstaną odpowiednie backporty do starszego jądra.
Tegra 3 bazuje ona na architekturze procesora ARM CortexA9MP o taktowaniu do 1.5GHz i kontrolerze ARM PL310 L2 cache. Każdy procesor posiada 32KB/32KB cache L1, wszystkie cztery dzielą 1MB cache L2.

Warto wspomnieć, że NVIDIA dodała tutaj również 1 rdzeń o niższym taktowaniu i poborze energii. Cała sztuka polega na tym, że kiedy urządzenie nie potrzebuje dużej mocy, cztery podstawowe rdzenie są wyłączane, a działa ten. Jeżeli system będzie wymagał mocniejszych obliczeń, urządzenie odłączy pomocnika, a uruchomi wydajniejsze procesory.


Tegra 3 posiada 12 rdzeniowe GPU NVIDIA ze wsparciem dźwięku stereo 3D. Niskonapięciowa karta graficzna produkowana w 40nm procesie technologicznym TSMC, potrafi dekodować materiał wideo w standardzie 1080p H.264/AVC, do maksymalnej rozdzielczości 2560×1600. Inżynierowie firmy wprowadzili sporo poprawek w architekturze i pojedynczy „rdzeń” układu graficznego jest teraz wydajniejszy niż poprzednio. Dodano możliwość wyświetlania obrazu stereoskopowego, co nie powinno stanowić problemu w tworzeniu urządzeń z Tegrą 3 i bezokularowym ekranem 3D, lub po prostu podłączeniem zewnętrznego wyświetlacza 3D, dzięki wyjściu HDMI.
Całość jest 5 razy szybsza, niż Tegra 2. Dodatkowo procesory są wydajnościowo porównywalne z klasą procesorów PC, przy niezwykle niskim poborze całkowitej energii.
Aby wspomóc osoby tworzące na platformę Tegra, NVIDIA zaktualizowała swój portal TegraZone.
Jak myślicie – ten układzik pociągnąłby Linuksa z KDE?
Spokojnie. Kde będzie na tym działało całkiem żwawo.
[…] pozostaje nadzieja na taki ruch, ponieważ kilka łatek jądra Linux do obsługi platformy Tegra 3 (platforma Tegra 3), jest na licencji GPLv2. Źródło: linuxfoundation.org Znalazłeś błąd w newsie? Kliknij i […]