Oculus SDK 0.2.3 ze wsparciem dla Linuksa

5
1435
Oculus VR
Oculus VR

Oculus VR, firma odpowiedzialna za projekt okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, dodała do swojego pakietu deweloperskiego: Oculus SDK 0.2.3 obsługę systemów Linux. Wiadomość jest o tyle ważna, ponieważ Oculus Rift jest używane w kilku grach dostępnych na Linuksa. Flagowym przykładem jest gra Team Fortress 2, gdzie w internecie możemy zobaczyć postępy prac. Wiadomo także, że zestaw deweloperski działa pod systemem Ubuntu 12.04 LTS.

Prócz tego:

  • Dodano profile do zapisywania i przywracania ustawień gracza
  • Dodano Oculus Config Utility, narzędzie do łatwej konfiguracji profili Oculusa
  • Udoskonalono algorytm magnetometru, aby mógł wspierać pełną sferę orientacji
ŹRÓDŁOoculusvr.com
Poprzedni artykułGUADEC 2013 – miejsce i program konferencji GNOME
Następny artykułLXDE-Qt, czyli pierwsze wersje LXDE przepisane na Qt
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

5 KOMENTARZE

  1. A jak sie czyms takim celuje, trzeba patrzec w odpowiednie miejsce czy moge np patrzec przed siebie a strzelac w lewo/prawo/za siebie?

    • Są dostępne trzy tryby gry: 1. kamera jest całkowicie niezależna, celownik i ciało tak samo, 2. kamera i celownik są razem, natomiast ciało jest niezależne, 3. standardowy tryb jak w normalnej grze.

  2. A mnie interesuje sposób kalibracji takiego urządzenia – przecież nie wszyscy mają jednakowy rozstaw oczu. No i oczywiście przydałoby się, żeby w broni był force-feedback – żeby czuć "odrzut" przy strzale – to poprawia realizm rozgrywki :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj