Oculus VR, firma odpowiedzialna za projekt okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, dodała do swojego pakietu deweloperskiego: Oculus SDK 0.2.3 obsługę systemów Linux. Wiadomość jest o tyle ważna, ponieważ Oculus Rift jest używane w kilku grach dostępnych na Linuksa. Flagowym przykładem jest gra Team Fortress 2, gdzie w internecie możemy zobaczyć postępy prac. Wiadomo także, że zestaw deweloperski działa pod systemem Ubuntu 12.04 LTS.
Prócz tego:
- Dodano profile do zapisywania i przywracania ustawień gracza
- Dodano Oculus Config Utility, narzędzie do łatwej konfiguracji profili Oculusa
- Udoskonalono algorytm magnetometru, aby mógł wspierać pełną sferę orientacji
A jak sie czyms takim celuje, trzeba patrzec w odpowiednie miejsce czy moge np patrzec przed siebie a strzelac w lewo/prawo/za siebie?
Są dostępne trzy tryby gry: 1. kamera jest całkowicie niezależna, celownik i ciało tak samo, 2. kamera i celownik są razem, natomiast ciało jest niezależne, 3. standardowy tryb jak w normalnej grze.
A mnie interesuje sposób kalibracji takiego urządzenia – przecież nie wszyscy mają jednakowy rozstaw oczu. No i oczywiście przydałoby się, żeby w broni był force-feedback – żeby czuć "odrzut" przy strzale – to poprawia realizm rozgrywki :)
Jest pytanie, jest odpowiedź http://wiki.teamfortress.com/wiki/Oculus_Rift_Use…
Ja się dziwię, że nikomu nie chce się dokładnie przejrzeć filmów, gdzie przynajmniej dwa mówią o dokładnym ustawianiu urządzenia dla konkretnej osoby. Przecież to logiczne, że każda osoba ma inny rozstaw oczu i musieli to uwzględnić w projekcie :P