Firma Office Depot, znany również w Polsce światowy dostawca produktów i usług dla biur, wybrała SUSE Linux Enterprise Server jako podstawowy system operacyjny swoich serwerów. Celem standaryzacji jest zmniejszenie złożoności informatyki i znaczne ograniczenie jej kosztów. SUSE Linux wybrano również z uwagi na konieczność zapewnienia stabilnego działania i wydajnej obsługi aplikacji wykorzystywanych przez Office Depot.
SUSE Linux Enterprise Server to dla nas świetna inwestycja i podstawa naszej globalnej strategii dotyczącej Linuksa – mówi Tim Toews, starszy wiceprezes i dyrektor ds. informatyki w Office Depot – Dla Office Depot, ogólnoświatowej sieci sklepów, współpraca z dostawcą takim jak Novell ma fundamentalne znaczenie ze względu na zdolność do zapewnienia należytego wsparcia na całym świecie.
Sieć Office Depot działa obecnie w 43 krajach. Rozwijała się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. W wyniku tego firma eksploatuje aplikacje działające na różnorodnych platformach takich jak Solaris, Windows, Linux, z/OS czy i5/OS. Aby zmniejszyć złożoność środowiska informatycznego i zapanować nad kosztami, firma zdecydowała się dokonać standaryzacji w oparciu o system SUSE Linux Enterprise Server. Przejście na otwartą platformę działającą na typowym sprzęcie ułatwiło Office Depot dalsze obniżanie wydatków na sprzęt, zasilanie i chłodzenie. Dodatkowe oszczędności firma poczyniła przenosząc na platformę SUSE Linux Enterprise Server część aplikacji ERP obsługujących globalną sieć. W środowisku tym działają również wykorzystywane przez Office Depot bazy danych, oprogramowanie pośredniczące w wymianie danych (middleware) i aplikacje, zapewniając użytkownikom typowy dla Linuksa wysoki stopień bezpieczeństwa i dyspozycyjności.
(Informacja prasowa firmy Novell)