Wydana została gra OpenArena 0.8.8. Jest to darmowa gra komputerowa oparta o licencje Open Source posiadająca grafikę 3D oraz należąca do gatunku First-Person Shooter”. Pierwsza testowa wersja gry ukazała się 19 sierpnia 2005 roku, dzień po udostępnieniu na licencji GPL kodu źródłowego silnika id Tech 3 i w ostatnim dniu Quake Expo 2005.
Zmiany, jakie zaszły:
- Przywrócono wersję na Mac OS X
- Dodano dwa nowe poziomy kampanii
- Pojawiły się nowe mapy: am_lavaarena, am_lavactf, am_lavactfxl, am_mckinleyish2, am_spacecont, am_thornish, mlca1, mlctf1beta, oa_bases3p3ta, oasago1, oa_thor, pul1duel-oa, pxlfan
- Nowy model gracza: Neko
- Pojawił się powerup nietykalności i efekty
- Nowy model haka
- Nowe dźwięki, muzyka i shadery
- Dodano wsparcie dla shaderów GLSL
- Przerobiono animację Angelyss i Gargoyle
- Naprawiono usterki animacji Liz i SMarine
- Udoskonalono stare mapy oraz odblokowano typ gry
- Pojawiło się demo do benchmarków
- Wyłączono możliwość wskrzeszania martwych graczy przez wampira
- Dodano możliwość zmiany broni na lepszą lub nowszą
- Dodano opcję pojawiania się wielu graczy naraz. Opcja
cvar g_respawntime
zapyta się, ilu graczy powinno się respić - Dodano opcję
CVAR g_voteBan X
, która banuje gracza na X minut, używając systemu KK-admin - Dodano opcję
g_gravityModifier
(domyślnie 1.0), która modyfikujeg_gravity
, odpowiednio do wartości ustawionej dla danej mapy - Efekt bloom jest wyłączony, jeśli nie posiadamy 32 bitowego koloru dla tekstur