OpenGL ARB w swoim oficjalnym oświadczeniu poinformowała o wydaniu OpenGL 3.0. Nowa wersja OpenGL jest na tyle świeża, że nie powstała jeszcze finalna wersja specyfikacji (ma zostać opublikowana we wrześniu po jeszcze jednym spotkaniu OpenGL ARB i 30-dniowym okresie przejściowym wyznaczonym przez Khronos Group).
Z pełni możliwości nowego wydania OpenGL — o nazwie kodowej Mount Evans — będą mogli się cieszyć tylko nabywcy sprzętu wyprodukowanego po 2006 r. (dotychczas oznaczanego jako kompatybilny z DirectX10). OpenGL3 to duża zmiana w GLSL (języku opisu shaderów), który teraz jest zgodny ze standardem zarówno Pixel jak i Vertex Shader 4.0. OpenGL3 wprowadza nowe tablice tekstur oraz nowe obiekty bufora.
Szczegółowa lista zmian w wydaniu 3.0 jest przedstawiona w postaci prezentacji ze spotkań grupy OpenGL ARB.
[…] tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta […]
[…] tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta […]
[…] coraz bliżej wsparcia OpenGL 3.0 Tak, tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta […]
[…] grafiki na różnych platformach. Nowa wersja dodaje pełną implementację API biblioteki OpenGL 3.0, jednakże wersja zgłaszana przez glGetString(GL_VERSION), zależy od użytego sterownika. […]
[…] zmian oraz naprawia znalezione błędy. Mesa 8.0 wprowadza pełną implementację API biblioteki OpenGL 3.0. Mesa jest deweloperską wersją biblioteki funkcji graficznych, która jest implementacją OpenGL […]
[…] OpenGL 3.0 – 11 lipca 2008 […]
[…] OpenGL 3.1. Usunięto wszystkie przestarzałe funkcje, które zostały odpowiednio oznaczone w OpenGL 3.0. Od tej wersji nie jest już możliwy dostęp do nowych funkcji poprzez pełny kontekst. […]
[…] tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta […]
[…] coraz bliżej wsparcia OpenGL 3.0 Tak, tytuł newsa mówi sam za siebie. Mimo, że OpenGL 3.0 zostało wydane 2.5 roku temu, a OpenGL 4.0 niecałe 1.5 roku temu, znana wszystkim otwarta […]