OpenGL 4.2

OpenGL 4.2

przez -
7 1183
OpenGL

Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL 4.2, która przynosi nam sporo nowości w API do najbardziej zaawansowanego silnika graficznego 2D i 3D, dostępnego na wiele platform systemowych. Nowa wersja jest w pełni kompatybilna wstecz – pozwalając aplikacjom stopniowo korzystać nowych funkcji, przy zachowaniu pełnej przenośności na różne systemy i platformy. OpenGL 4.2 zostało zdefiniowane przez grupę roboczą OpenGL ARB (Architecture Review Board) i zawiera zaktualizowany język OpenGL Shading Language – GLSL 4.20.

Nowe funkcjonalności w specyfikacji OpenGL 4.2 obejmują:

  • Wsparcie dla shaderów z atomowym licznikiem i operacjami ładowanie/przechowywanie/atomowe czytanie-modyfikowanie-zapisywanie do jednego poziomu tekstury
  • Przechwytywanie tesselacji geometrii wykonanej przez GPU i rysowanie wielu instancji otrzymanych wyniku transformacji, w celu umożliwienia skutecznej replikacji i przenoszenia złożonych obiektów
  • Modyfikowanie dowolnego podzbioru skompresowanych tekstur, bez konieczności ponownego pobierania całej tekstury do GPU, w celu poprawienia wydajności
  • Wsparcie dla upychania wielu wartości 8 i 16 bitowych w pojedynczej 32 bitowej wartości dla efektywniejszego przetwarzania shaderów ze znacznie zmniejszonym zużyciem przechowywanej pamięci i przepustowości, szczególnie użyteczne podczas wymiany danych pomiędzy etapami shaderów

Pełna specyfikacja dostępna jest na stronie opengl.org/registry.

7 Komentarze

  1. […] Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL ES 3.0, w pełni wolnego podzbioru OpenGL dla urządzeń mobilnych. OpenGL for Embedded Systems posiada pewną ilość funkcji dostępną w normalnym OpenGL i istnieje możliwość uruchomienia danej aplikacji na normalnym komputerze. Najnowsza wersja jest w pełni kompatybilna z OpenGL ES 2.0 i posiada cechy OpenGL 3.3 i OpenGL 4.2. […]

Pozostaw odpowiedź AMD RX-427BB, RX-425BB, RX-427NB, RX-225FB, RX-219NB Anuluj