OpenGL oczami deweloperów gier

10
2040
OpenGL
OpenGL

Od czasu pojawienia się wpisu Richa Geldreicha, znanego programisty Valve, w którym wytyka on błędy w OpenGL, zrobiło się dość głośno wokół całej biblioteki programistycznej Khronos. Wiele osób zajmujących się zawodowo pisaniem gier oraz rozwijaniem sterowników zaczęło robić przyrównania do DirectX-a, czy Mantle, podawać zarówno zalety, jak i wady obu rozwiązań.

Timothy Lottes to programista z firmy Epic Games, który posiada duże doświadczenie w pisaniu gier z użyciem DirectX oraz OpenGL. Jego post: Re: Joshua Barczak’s „OpenGL Is Broken” to odpowiedź na stwierdzenie Joshuy Barczaka, że OpenGL jest przestarzałe. Krótką mówiąc Joshua się myli. Niedługo potem dodał kolejny wpis: Bindless Chain Letter Re-Bound.

Aras Pranckevičius, litewski deweloper, odpowiedzialny za silnik renderowania Unity, podał zarówno wady, jak i potencjał OpenGL: Rant About Rants About OpenGL. W swoim poście bardziej dobitnie wymienia duże zalety OpenGL nad innymi specyfikacjami oraz że jest duże zainteresowanie.

Michael A. Marks, to inżynier z takich firm, jak AMD, 3dfx, Nvidia, Midway Games oraz Dyrektor Techniczny Aspyr Media. Narzeka, wszyscy mówią o możliwościach OpenGL 4.3+, a on ich nie może używać, bo on pisze na MacOS gdzie ma 4.1, bo w przeciwieństwie do Windowsa/Linuksa sterowniki tam pisze Apple, a nie producenci sprzętu. Warto zapoznać się jego wpisami:

Będziemy na bieżąco uzupełniać newsa o kolejne wypowiedzi deweloperów. Dziękujemy użytkownikowi pijaczek za informacje.

Poprzedni artykułSamsung Z, czyli Samsung pokaże pierwszy smartfon z Tizenem
Następny artykułTrueCrypt.ch, czyli reaktywacja TrueCrypta w Szwajcarii
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

10 KOMENTARZE

    • – Rich Geldreich narzeka na to, że dla twórcy debuggera istnieją problemy z przeładowaniem API (nie istotne dla programistów gier, ale istotne dla programistów narzędzi dla programistów gier). Dodatkowo wytyka kilka faktycznych wad OpenGL,

      – Joshua Barczak w „OpenGL Is Broken” mija się trochę z prawdą (opisałem w czym w komentarzu pod https://osworld.pl/joshua-barczak-stwierdza-ze-opengl-jest-przestarzale/#comment-1416251633 )

      – Timothy Lottes z Epic odpowiada, że Joshua się myli

      – Aras Pranckevičius napisał zwięźle, że są wady, ale są i duże zalety nad innymi, ale mniejsza o to, bo cieszy się zainteresowaniem wokoło OpenGL,

      – Michael A. Marks narzeka, że wszyscy mówią o możliwościach OpenGL 4.3+, a on ich nie może używać, bo on pisze na MacOS gdzie ma 4.1, bo w przeciwieństwie do Windowsa/Linuksa sterowniki tam pisze Apple, a nie producenci sprzętu.

    • Dzięki za streszczenie :). Gdyby było to wplecione w treść newsa/artykuły byłby yo jeden z najlepiej napisanych artykułów jakie mogłem przeczytać w ciągu ostatnich tygodni

    • Dowiedz się czym jest DirectFB i dlaczego jest on bardziej konkurentem dla Xów (też nie do końca), a zupełnie nie ma nic wspólnego z 3D.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj