Ogłoszono wydanie OpenMW 0.20.0, który jest wolnym silnikiem graficznym i próbą implementacji silnika The Elder Scrolls 3: Morrowind. Działa natywnie pod Windowsem, Linuksem, Mac OS X i pozwala na modyfikacje wewnętrzne, jak np. zmiana efektów zaklęć, zmiana trybów gry, skrypty itp. Do gry jednak nadal jest wymagane posiadanie wszystkich oryginalnych plików.
Pojawiły się nowe filtry, umiejętności i dialogi, dodano drugą warstwę dla globalnej mapy, dodano animację, podczas zatrzymywania gry, zmienia się wygląd postaci, kiedy ją tworzymy. Poprawiono sporo błędów.
Drobne sprostowanie: openmw jak na razie nie wspiera dodatków i jest aktualnie nie grywalny.
Drobne sprostowanie drobnego sprostowania: OpenMW jest grywalny, narazie nie ma tylko zaimplementowanych wszystkich funkcji znanych z Morrowinda
Takich jak AI, walka, rzucanie zaklęć, naprawianie przedmiotów…
Hmm. Ciekawe. Pomimo wielu lat efekty graficzne w Morrowindzie IMO wciąż robią dobre wrażenie.