Zespół OpenMW z dumą ogłosił wydanie OpenMW 0.26.0, wolnej implementacji silnika gry Morrowind. Pliki programu znajdują się w dziale do ściągnięcia na stronie OpenMW.org w wersjach dla systemów operacyjnych Linux, Windows, OSX. Z każdym wydaniem otrzymuje sporą liczbę nowości.
Najważniejszą nowością jest dodanie systemu walki. Od teraz jest możliwe używanie wszelkiego rodzaju broni i zabijanie przeciwników. Niestety, ale sam komputer nie jest jeszcze w stanie odpowiedzieć na naszą agresję.
W instalatorze dodano opcję instalacji gry z plików znajdujących się na płycie CD i DVD. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników systemów Linux i OS X. Windows nie posiada tejże funkcji z oczywistych względów.
Pojawiła się opcja przybliżania widoku przy użyciu rolki myszki, czyli możemy przełączać się między trybem pierwszoosobowym, a widokiem zza pleców postaci.
Dodano zapamiętywanie pozycji okien w ekwipunku postaci. Jest to szczególnie przydatne dla osób, które często zatrzymują w ten sposób grę i korzystają z mikstur w czasie walki. Przydaje się też podczas handlu oraz przeglądania skrzynek. Prócz tego w oknie z ilością pobieranego ekwipunku możemy używać przycisku akcji, aby przyspieszyć akceptację.
Dodano Likantropię, czyli przemianę w wilkołaka podczas rozgrywki. Gracz, jak i inne postaci podczas dłuższego przebywania w wodzie mogą utonąć.
Silnik gry uruchamia także skrypty czynności, przypisane do danego NPC. Możemy od teraz zobaczyć strażników, którzy przemieszczają się po mieście i pilnują porządku.
OpenMW 0.26.0 z systemem walki i zmianą widoku postaci | OSWorld.pl http://t.co/fwY8tgVrot via @OSWorldpl