Jonathan Thomas poinformował, że jeszcze nie zaczęta nowa wersja edytora wideo OpenShot będzie używała frameworka Qt, zamiast GTK+. Zespół programistów długo rozważał różne możliwości, jednakże ze względu na łatwość użycia wbudowanego HTML i JavaScriptu, wieloplatformowość, natywny wygląd na różnych systemach operacyjnych, świetnym narzędziom do projektowania interfejsu oraz możliwości użycia OpenGL do wyświetlania podglądu wideo, zdecydowano się na zmianę.
Przypomnijmy, że OpenShot będzie miał swoje wersje natywne na systemy Windows i Mac OS X, dzięki niedawno zakończonej kampanii, w której uzbierano łącznie 45 028 dolarów. Jonathan Thomas zapowiedział, że najdroższe progi cenowe zostaną włączone do głównego projektu, po uprzednim dodaniu tych podstawowych. Aktualnie wszyscy deweloperzy czekają na przelew funduszy z kampanii, co pozwoli zakupić odpowiednie materiały i rozpocząć pracę.
Odważnie – po uzbieraniu $45 000, projekt edytora wideo OpenShot ogłasza przerzucenie UI z GTK+ do Qt: http://t.co/gPFRDerUeY
Całkiem fajny projekt i całkiem sporo sumka zebrana. Może ucieknę z Kdenlive na OpenShota ;)
Może w tej sytuacji Kdenlive powinno przyłączyć się do OpenShota?
Ciekawe czy jakieś inne projekty zdecydują się przejście z gtk na Qt.
Oby. Już najwyższy czas.
Nie natywne tylko w Qt.
Jest mowa o natywnym wyglądzie, jakie zapewnia biblioteka Qt, więc?
Swoją drogą niezłą kasę zebrali/zbierają. Strona podaje dane od września 2009, więc jeśli suma dotyczy tego okresu, to wychodzi $ ~1k/miesiąc.
Bardzo mądra decyzja.
Badziewnego GTK nawet nie ma co z Qt porównywać, bo trzeba by kopać leżącego i jeszcze obelżywych słów użyć.
Czas, żeby autorzy kolejnych aplikacji się obudzili i wreszcie zakopali tego Gniota raz na zawsze. Najlepiej razem z jego zapatrzoną w siebie i olewającą wszelkie standardy społecznością.
Decyzja przyszłościowa, tylko ile lat minie, zanim to przepisane na nowo cudo uzyska stabilność?
3 miesiące…
[…] jednak martwi sama kwota, jaką sobie ustalono na ukończenie całego projektu. Przypomnijmy zatem kampanię finansową Projektu OpenShot, gdzie z zakładanej kwoty 20 000 dolarów na różne cele, uzbierano łącznie 45 000 dolarów, a […]
[…] OpenShot 2.0. Cały proces przepisywania programu od zera trwa już od kwietnia 2013 roku, kiedy to udało się zebrać kwotę 45 000 euro w kampanii na Kickstarterze. Deweloperzy postanowili również przygotować wersję na systemy Windows i OS X, aby pokazać […]