Deweloperzy Open Source Virtual Reality, platformy otwartego oprogramowania i sprzętu rzeczywistości wirtualnej, poinformowali że rozpoczęto dystrybucję OSVR HDK 1.4. Najważniejszą nowością jest natywne wsparcie dla silnika CryENGINE od firmy Crytek. Dzięki temu hełmy wirtualnej rzeczywistości, kompatybilne z OSVR pozwolą na obsługę gier i aplikacji powstałych w oparciu o silnik CryENGINE. Warto nadmienić, że technologia OSVR jest kompatybilna z: SteamVR, Lira, inCellVR, Windlands, DCS World, M.A.R.S. Universe, Warthunder oraz BIVROST Media player.
OSVR HDK 1.4 to także nowa folia dyfuzyjna, pokrywająca ekran wyświetlacza. Pozwala ona na widoczne poprawienie jakości wyświetlanej grafiki, dzięki zredukowaniu tzw. screen door effect który powoduje, że oglądany obraz wydaje się być pokryty moskitierą lub siatką. Owa technologia i dobra optyka gwarantują bardzo dobrą jakość obrazu, przy niewielkich wymaganiach systemowych. Posiadacze zestawów OSVR HDK 1.3 będą mieli możliwość oddzielnego nabycia folii dyfuzyjnej, która będzie dostępna od kwietnia 2016.
Ostatni model OSVR HDK wyposażony jest również w dodatkowe elementy zwiększające komfort użytkowania, jak np. poduszki chroniące kości policzkowe lub gumowe wkładki na mostek nosa. Fani wirtualnej rzeczywistości, deweloperzy oraz gracze od początku kwietnia będą mogli również zamawiać płytę czołową OSVR z dodatkowym modułem Leap Motion. Jest to technologia kompatybilna z wprowadzonym ostatnio beta Leap Motion Orion. Zostało ono stworzone od podstaw z myślą o wirtualnej rzeczywistości, aby umozliwić programistom bardzo dokładne śledzenie ruchów dłoni i palców. Płyta czołowa OSVR z Leap Motion będzie dostępna do kupienia jako część zestawu z OSVR HDK v1.4 w cenie $349,99 lub oddzielnie za $74,99.
Lista organizacji i firm wspierających OSVR przekroczyła już liczbę 300 członków, wśród nich znajdują się m.in. Zeiss, Crytek, Futuretown, ST Microelectronics i NYU Shanghai.