Fani oczekujący na wydanie modyfikacji Red Alert 2 do silnika OpenRA mogą mieć powód do radości. Wszystko to za sprawą mało popularnego Youtubera Fincer89, który na łamach swojego kanału umieścił niecałe półtorej godziny nagrania z developerskiej wersji moda. Całość, pomimo posiadania statusu developerskiej wersji, wydaje się stabilna. OpenRA jest stworzonym na wolnej licencji wieloplatformowym silnikiem strategicznych gier, stworzonych przez wchodzące obecnie w skład Electronic Arts studio Westwood.
Na chwilę obecną trudno jest ocenić dokładny stopień rozwinięcia modyfikacji, lecz na podstawie filmiku całość można uznać za w miarę rozwiniętą. Skrypty, chociaż niewątpliwie są dziurawe, w praktyce sprawują się nieźle. Widzimy chociażby znane z pierwowzoru latające jednostki Aliantów czy mechanikę wzmacniania Cewek Tesli przez Szturmowców Tesli. Mimo tego, wychodzą również chwilowe niedoskonałości modu, w postaci chociażby za dużej „szybkostrzelności” Psów Bojowych. Całość prezentuje się jednak dość obiecująco.
Modyfikacja Red Alert 2 do OpenRA dostępna jest dla każdego już teraz, lecz wymagana jest w tym celu kompilacja zarówno samej gry jak i modu ze źródeł dostępnych na oficjalnym GitHub’ie projektu. Do uruchomienia tytułu potrzebne są pliki z oryginalnej wersji Command & Conquer Red Alert 2.
Podoba mi się. Gra ma potencjał, choć wbudowane mapy są nudne.
Nie rozumiem po co tworzone są takie reimplementacje starych gier. Przecież mogliby stworzyć własną nową grę, czym wsławili by się bardziej niż taką 'kopią’.
Stworzyli nową grę, omijając wieczny problem programisty z brakiem grafiki…
Łatwiej się tworzy kiedy masz cel. A tu masz dodatkowo gotowe grafiki, dźwięki i muzykę.