PlayOnLinux z eksperymentalną obsługą BSD

11
1786
PlayOnLinux
PlayOnLinux

Serwis Phoronix otrzymał interesującą wiadomość od dewelopera projektu PlayOnLinux – Ronina Dusette. Możemy się dowiedzieć, że główna strona przechodzi lekką modernizację, w tym przebudowanie menu oraz systemu śledzącego skrypty. Forum otrzymało kilka nowości, szczególnie jeżeli chodzi o użytkowników. PlayOnLinux i PlayOnMac otrzymały aktualizacje wizualne, w tym zmianę rozmiaru okien oraz wydajniejszy system dla automatycznego tworzenia skrótów po instalacji aplikacji. Rozpoczęto także prace nad eksperymentalnym wsparciem BSD. Pojawiły się nowe skrypty do instalacji aplikacji: Adobe Lightroom 5.x, Skyrim, Counter Strike: Global Offensive, WineASIO.

ŹRÓDŁOphoronix.com
Poprzedni artykułPierwszy gameplay z This War of Mine
Następny artykułX.Org Foundation uczestniczy w 9 rundzie programu FOSS Outreach Program for Women
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

11 KOMENTARZE

    • NVIDIA robi, jakiej jakości to nie wiem. Są jeszcze sterowniki do sprzętu z PS4, który stoi na BSD, ale tam nie ma X11.

    • Sterowniki NVIDII na FreeBSD działają bez najmniejszych problemów, przynajmniej na blaszakach. Nie wiem, co z laptopami :)

    • Na FreeBSD jest blob od nvidia, dziala bardzo dobrze i wydajnoscia nie ustepuje, tak samo jak i otwarte radeon czy na FreeBSD czy na OpenBSD z ostatnia MESA z current da sie pograc, oczywiscie bez wiekszych wodotryskow ale w gierki np na ioq3 nie spadaja ponizej 60 klatek/s wiec proste tytuly ze Steam mogoglyby spokojnie juz dzialac. Wiec nie jest to zadna sztuka dla sztuki, ale nadal czesto spotyka sie opinie by zostawic BSD tam gdzie jego miejsce czyli na serwerach co jest bzdura.

      ps i bez flame prosze czego to sterowniki radeon tam nie obsluguja, dzialaja o niebo lepiej niz pare lat temu, dosc duzy postep ale i dluga droga przed nimi.

  1. Niech się lepiej skupiają nad Linuksem, a nie nad serwerowym BSD, on ani nie ma żadnych gier, ani ten system nie nadaje się do gier. Same programy przez Wine bardziej na (Free)BSD mi muliły niż na Linuksie z tym samym środowiskiem graficznym.

    • Szkoda, że twórcy MacOS X nie wiedzieli, że sie nie nadaje, to by nie tworzyli swojego systemu na bazie BSD. Weź im sprzedaj te info, pewnie duzo zapłacą.

    • Bo się nie nadaje, portowanie na Maka jest irytujące, głownie przez bardzo wąskie gardło OpenGL 2 :>.
      Dlatego zazwyczaj Mac dostaje wrappery.
      Np. Dead Island na Linuksa jest natywny, bo nie ma ograniczeń.
      A na Maka już jest wrapper wine i sporo efektów na Maku po prostu nie ma, które są na Linuksie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj