Projekt Improv zostaje zakończony

3
808
KDE
KDE

Twórcy projektu Make Play Live przygotowali w tamtym roku Projekt Improv. Miała to być całkowicie otwarto źródłowa płytka deweloperska, zarówno od strony sprzętowej i programowej. Płytka Improv miała posiadać platformę ARM i działać pod kontrolą systemu Mer. Pomysł na Improv powstał podczas prac nad tabletem Vivaldi w celu testów i konfiguracji sprzętowych. Niestety, ale ostatnio wiele osób wspierających projekt otrzymało wiadomości o jego porzuceniu z powodu niewystarczającego zainteresowania i wsparcia.

Oto treść maila:

With much regret, we are wrapping up the Improv project.

We greatly appreciate everyone’s support, whether it was purchases, donations or words of wisdom and encouragement. There was simply not enough support to make the project work, despite having fully functional, production ready devices and a strong commitment to succeed.

The Free software community does not seem ready at this point to make a concerted stand on the pressing issue of hardware freedom (for more, see this Dot story [1]. In addition, we did not do a good enough job of communicating. We continue to believe that free and open hardware is one of the critical issues of today.

Refunds
In order to produce Improvs at the expected level of production, we purchased long-lead-time components from a Chinese supplier at a total cost of $5545. There were also some fees incurred for on-line payment processing. Other than those, no other money has been spent and will be used for partial refunds over the next few days. Aaron is considering ways to cover the remaining balance, but there is not a firm date for completing this.

The end of the Improv project also means a disappointing end to the KDE Tablet project, as Aaron was funding both projects out of his own pocket (almost exactly $200,000 spent).

Carl Symons

Aktualnie deweloperzy pracują nad odzyskaniem pieniędzy i zwrotem części z nich do ich właścicieli. Aaro Seigo zainwestował w Tablet Vivaldi ponad 200 000 dolarów z własnej kieszeni, a 5545 dolarów poszło na zakupienie potrzebnych części do produkcji.

Poprzedni artykułJądro Linux 3.2.61 z wieloma poprawkami i udoskonaleniami
Następny artykułEpic Games wspomaga Blender Foundation kwotą 10 tys. Euro
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj