REGoth Engine – wolna implementacja silnika Gothic i Gothic II

2
6374
Gothic
Gothic

W otchłaniach Internetu pojawił się ciekawy projekt – REGoth Engine. Jest to wolna implementacja silnika zEngine, używanego w grach Gothic i Gothic II. Projekt jest ciągle w fazie rozwojowej, ale po obejrzeniu filmu można stwierdzić, że idzie w dobrą stronę. Świat jest w pełni renderowany, jest postać głównego bohatera oraz można się nią poruszać. Postacie komputerowe posiadają skrypty do wykonywania podstawowych czynności. Animacja ruchu jest jeszcze bardzo znikoma, ale deweloperzy pracują nad jej poprawą. Co ważne, działa kolizja z obiektami i np. możemy wejść na konar drzewa, leżącego na ziemi.

REGoth Engine potrafi zrekonstruować poszczególne części świata Gothic oraz Gothic II. Aczkolwiek zrobienie wszystkie na cacy może zająć sporo czasu, szczególnie patrząc na drugą odsłonę, która do dzisiaj ma ogromną popularność, szczególnie w Polsce.

Gothic i Gothic II opowiadają o przygodach bezimiennego bohatera, który jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Według wielu osób są one uważane, za jedne z najtrudniejszych gier w historii. Sam świat w tytułach jest bardzo brutalny i już na samym początku, gracz może zginąć przy walce z prostym potworem.

Poprzedni artykułSC Controller 0.2.10 do mapowania przycisków na kontrolerze
Następny artykułTurning Wheel LLC uwalnia kod gry Barony
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

2 KOMENTARZE

    • Najpierw trzeba zrekonstruować wszystkie mechanizmy silnika, wtedy raczej nie będzie problemem dodanie nowych efektów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj