Ogłoszono wydanie SDL 2.0.2, (Simple DirectMedia Layer), uniwersalnej biblioteki programistycznej do tworzenia gier oraz programów multimedialnych. Główne API oferuje niskopoziomowy dostęp do dźwięku, klawiatury, myszki, dżojstika, sprzętu 3D poprzez OpenGL i bufora ramek 2D. Biblioteka napisana jest w języku C, ale współpracuje również z poziomu C++. Jest obsługiwana przez systemy Windows, Linux, Mac OS X, iOS, i Android.
Ogólne zmiany:
- Dodano
SDL_GL_ResetAttributes()
do resetowania atrybutów OpenGL do domyślnych wartości - Dodano API do ładowania bazy danych z mapowaniem kontrolera gry z pliku:
SDL_GameControllerAddMappingsFromFile()
,SDL_GameControllerAddMappingsFromRW()
- Dodano mapowanie kontrolerów gier z PS4 i OUYA
- Dodano funkcje:
SDL_GetDefaultAssertionHandler()
iSDL_GetAssertionHandler()
- Dodano funkcję
SDL_DetachThread()
- Dodano
SDL_HasAVX()
do określania, czy procesor posiada instrukcje AVX - Dodano funkcje:
SDL_vsscanf()
,SDL_acos()
,SDL_asin()
do procedur stdlib - EGL może tworzyć i zarządzać kontekstem OpenGL i OpenGL ES 1/2, a także dzielić się nim przy użyciu
SDL_GL_SHARE_WITH_CURRENT_CONTEXT
- Dodano pole „clicks” do przycisków zdarzeń myszy, które śledzą kiedy pojawia się kliknięcie
- Wyłączono wygaszacz ekranu i dodano podpowiedź
SDL_HINT_VIDEO_ALLOW_SCREENSAVER
, jak zmienić to zachowanie - Dodano podpowiedź
SDL_HINT_MOUSE_RELATIVE_MODE_WARP
- testgl2 nie musi być więcej linkowany z libGL
- Dodano program testujący testgles, aby pokazać współpracę z OpenGL ES 2.0
- Dodano program testujący controllermap do wizualizacji kontrolera gry
Windows:
- Dodano wsparcie dla kontekstu OpenGL ES 2.x przy użyciu WGL lub EGL
- Dodano podpowiedź
SDL_HINT_VIDEO_WIN_D3DCOMPILER
, aby określić który kompilator shaderów D3D ma być użyty do obsługi OpenGL ES 2 poprzez ANGLE - Dodano podpowiedź
SDL_HINT_VIDEO_WINDOW_SHARE_PIXEL_FORMAT
, która jest użyteczna podczas tworzenia wielu oken, które współdzielą ten sam kontekst OpenGL - Dodano zdarzenie
SDL_RENDER_TARGETS_RESET
, które jest wysyłane, kiedy silnik renderujący D3D9 został zresetowany, po przywróceniu urządzenia
Linux:
- Dodano eksperymentalną obsługę Waylanda i Mir, domyślnie wyłączone
- Naprawiono pełny ekran i skupienie, podczas odbierania zdarzenia NotifyGrab
Android:
- Dodano wsparcie dla dżojstika
- Dodano obsługę podłączania dżojstika w trybie hotplug
- Dodano podpowiedź
SDL_HINT_ACCELEROMETER_AS_JOYSTICK
do kontroli, czy akcelerometr powinien być jako 3 osiowy dżojstik
Michał Olber liked this on Facebook.
Dżojstik – gikowo!
Poza tym świetnie zredagowany nius. Podziękował.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.
[…] Spring RTS to otwartoźródłowy i multiplatformowy silnik umożliwiający projektowanie własnych strategii czasu rzeczywistego. Bazuje on na języku skryptowym Lua i oferuje początkującym twórcom gier wideo olbrzymi wachlarz możliwości, poczynając od stworzenia własnego unikalnego menu, po szczegółowe zachowanie sztucznej inteligencji. W najnowszej wersji twórcy zaimplementowali między innymi wsparcie dla wydanej w marcu tego roku biblioteki SDL2. […]