SDL 2.0.2 z wieloma nowościami

4
1235
Oprogramowanie
Oprogramowanie

Ogłoszono wydanie SDL 2.0.2, (Simple DirectMedia Layer), uniwersalnej biblioteki programistycznej do tworzenia gier oraz programów multimedialnych. Główne API oferuje niskopoziomowy dostęp do dźwięku, klawiatury, myszki, dżojstika, sprzętu 3D poprzez OpenGL i bufora ramek 2D. Biblioteka napisana jest w języku C, ale współpracuje również z poziomu C++. Jest obsługiwana przez systemy Windows, Linux, Mac OS X, iOS, i Android.

Ogólne zmiany:

  • Dodano SDL_GL_ResetAttributes() do resetowania atrybutów OpenGL do domyślnych wartości
  • Dodano API do ładowania bazy danych z mapowaniem kontrolera gry z pliku: SDL_GameControllerAddMappingsFromFile(), SDL_GameControllerAddMappingsFromRW()
  • Dodano mapowanie kontrolerów gier z PS4 i OUYA
  • Dodano funkcje: SDL_GetDefaultAssertionHandler() i SDL_GetAssertionHandler()
  • Dodano funkcję SDL_DetachThread()
  • Dodano SDL_HasAVX() do określania, czy procesor posiada instrukcje AVX
  • Dodano funkcje: SDL_vsscanf(), SDL_acos(), SDL_asin() do procedur stdlib
  • EGL może tworzyć i zarządzać kontekstem OpenGL i OpenGL ES 1/2, a także dzielić się nim przy użyciu SDL_GL_SHARE_WITH_CURRENT_CONTEXT
  • Dodano pole „clicks” do przycisków zdarzeń myszy, które śledzą kiedy pojawia się kliknięcie
  • Wyłączono wygaszacz ekranu i dodano podpowiedź SDL_HINT_VIDEO_ALLOW_SCREENSAVER, jak zmienić to zachowanie
  • Dodano podpowiedź SDL_HINT_MOUSE_RELATIVE_MODE_WARP
  • testgl2 nie musi być więcej linkowany z libGL
  • Dodano program testujący testgles, aby pokazać współpracę z OpenGL ES 2.0
  • Dodano program testujący controllermap do wizualizacji kontrolera gry

Windows:

  • Dodano wsparcie dla kontekstu OpenGL ES 2.x przy użyciu WGL lub EGL
  • Dodano podpowiedź SDL_HINT_VIDEO_WIN_D3DCOMPILER, aby określić który kompilator shaderów D3D ma być użyty do obsługi OpenGL ES 2 poprzez ANGLE
  • Dodano podpowiedź SDL_HINT_VIDEO_WINDOW_SHARE_PIXEL_FORMAT, która jest użyteczna podczas tworzenia wielu oken, które współdzielą ten sam kontekst OpenGL
  • Dodano zdarzenie SDL_RENDER_TARGETS_RESET, które jest wysyłane, kiedy silnik renderujący D3D9 został zresetowany, po przywróceniu urządzenia

Linux:

  • Dodano eksperymentalną obsługę Waylanda i Mir, domyślnie wyłączone
  • Naprawiono pełny ekran i skupienie, podczas odbierania zdarzenia NotifyGrab

Android:

  • Dodano wsparcie dla dżojstika
  • Dodano obsługę podłączania dżojstika w trybie hotplug
  • Dodano podpowiedź SDL_HINT_ACCELEROMETER_AS_JOYSTICK do kontroli, czy akcelerometr powinien być jako 3 osiowy dżojstik
Poprzedni artykułIntel Galileo
Następny artykułAPM 3.3
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

4 KOMENTARZE

  1. […] Spring RTS to otwartoźródłowy i multiplatformowy silnik umożliwiający projektowanie własnych strategii czasu rzeczywistego. Bazuje on na języku skryptowym Lua i oferuje początkującym twórcom gier wideo olbrzymi wachlarz możliwości, poczynając od stworzenia własnego unikalnego menu, po szczegółowe zachowanie sztucznej inteligencji. W najnowszej wersji twórcy zaimplementowali między innymi wsparcie dla wydanej w marcu tego roku biblioteki SDL2. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj