Wydano SFML 2.4, który jest otwartoźródłowym frameworkiem zaprojektowanym do obsługi wszelkiego rodzaju multimediów. Udostępnia wygodne API podzielone na moduły Graphics, Window, Audio, Network i System upublicznione na bardzo liberalnej licencji – zlib/png. Wersja 2.4 zgodnie z obietnicami twórców nie narusza publicznego API i programy korzystające z SFML 2.3 mogą zostać bezproblemowo przeniesione na 2.4.
W nowej wersji pojawiły się istotne zmiany:
- Dodano makro związane ze statusem „deprecated”, utworzono listę przestarzałych funkcjonalności.
- Kursor myszy może zostać uwięziony w obrębie okna.
- Wsparcie shaderów geometrycznych.
- Obramowania tekstu.
- Nowe API do ustawiania wartości zmiennych „uniform” w shaderach.
- Możliwość nagrywania dźwięku w stereo.
SFML 2.4 jest już dostępne dla użytkowników Manjaro i Arch Linux w repozytorium community. Do instalacji wystarczy polecenie sudo pacman -S sfml
. Użytkownicy Ubuntu 16.10 i pochodnych znajdą program w oficjalnych repozytoriach (apt install libsfml-dev
). W wypadku starszych wersji Ubuntu niezbędna jest kompilacja ze źródeł (zalecane rozwiązanie) lub przeportowanie paczki z 16.10, co niestety może być procesem ryzykownym.