SPIR-V Provisional Specification – nowy język pośredniczący dla shaderów

2
1732
Khronos Group
Khronos Group

Khronos Group, podczas odbywających się właśnie targów Game Developers Conference 2015 zaprezentowało wszystkim tymczasową specyfikację SPIR-V. SPIR w założeniach jest językiem, który pośredniczy w obliczeniach równoległych na kartach graficznych. Przekształca odpowiednio napisany kod, z użyciem kompilatora LLVM, który jest następnie uruchamiany na maszynie wirtualnej OpenCL. SPIR-V został zaprojektowany od zera, aby usunąć ograniczenia nakładane przez LLVM Intermediate Representation.

SPIR-V Provisional Specification

SPIR-V łączy możliwości specyfikacji Vulkan i OpenCL, czyli programowanie zadań graficznych i obliczeń, tworząc swojego rodzaju nowy język pośredniczący dla shaderów. Producenci sprzętu nie będą już musieli tworzyć wysokopoziomowego kompilatora kodu źródłowego w sterownikach urządzeń, co uprości złożoność samych sterowników graficznych. Umożliwi także szerokie wykorzystanie na wielu architekturach sprzętowych. Deweloperzy natomiast nie będą przywiązani do jednego języka programowania, skróci się czas ładowania jądra, a także zniknie konieczność dołączania kodu źrodłowego jądra.

SPIR-V Provisional Specification

ŹRÓDŁOkhronos.org
Poprzedni artykułCalligra 2.9.0 ze wieloma zmianami z Krita 2.9 i Kexi
Następny artykułVulkan – nowa wersja specyfikacji OpenGL-Next od Khronos Group
Michał Olber
Interesuję się głównie sprzętem i działaniem jego pod systemami GNU/Linux. Testuję różne dystrybucje i robię recenzje. Interesuję się działaniem sprzętu pod Linuksem, dzięki czemu wiem, jaki zestaw komputerowy wybierać :)

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj