Khronos Group, podczas odbywających się właśnie targów Game Developers Conference 2015 zaprezentowało wszystkim tymczasową specyfikację SPIR-V. SPIR w założeniach jest językiem, który pośredniczy w obliczeniach równoległych na kartach graficznych. Przekształca odpowiednio napisany kod, z użyciem kompilatora LLVM, który jest następnie uruchamiany na maszynie wirtualnej OpenCL. SPIR-V został zaprojektowany od zera, aby usunąć ograniczenia nakładane przez LLVM Intermediate Representation.
SPIR-V łączy możliwości specyfikacji Vulkan i OpenCL, czyli programowanie zadań graficznych i obliczeń, tworząc swojego rodzaju nowy język pośredniczący dla shaderów. Producenci sprzętu nie będą już musieli tworzyć wysokopoziomowego kompilatora kodu źródłowego w sterownikach urządzeń, co uprości złożoność samych sterowników graficznych. Umożliwi także szerokie wykorzystanie na wielu architekturach sprzętowych. Deweloperzy natomiast nie będą przywiązani do jednego języka programowania, skróci się czas ładowania jądra, a także zniknie konieczność dołączania kodu źrodłowego jądra.
[…] wprowadza własny język pośredniczący dla shaderów – SPIR-V. Jego wielką zaletą ma być połączenie możliwości nowego API, jak i OpenCL. Dzięki […]
[…] dni temu Khronos Group oficjalnie przedstawiło światu 3 ważne specyfikacje: Vulkan, SPIR-V oraz OpenCL 2.1. Wszystko odbyło się podczas międzynarodowych targów Game Developers Conference […]