W dniach 15 – 16 stycznia 2014 roku Valve zorganizowało dla deweloperów gier konferencję Steam Dev Days. Przyjechali twórcy z praktycznie całego świata, a każdy z nich otrzymał w prezencie Steam Machine – Gigabyte Brix Pro i Steam Controller. W ciągu tych dwóch dni odbyło się łącznie 28 prezentacji, w których wystąpili m.in. Gabe Newell, Ryan Gordon, Ian Romanick, Kyle Davis, Marc Diana i wielu pracowników Valve.
Welcome Address
Gabe Newell
Steam Machines in 2014 – Opening up the Living Room
Mike Burrows (Intel), Greg Coomer (Valve), Marc Diana (Alienware), Anna Sweet (Valve)
The Steam Controller – Production, Programming, and What’s Next
Eric Hope (Valve), John McCaskey (Valve)
In-Game Economies in Team Fortress 2 and Dota 2
Kyle Davis (Valve)
Embracing User Generated Content
Tom Bui (Valve)
Getting Started with Linux Game Development
Ryan Gordon (Icculus)
Marketing Your Game
Alexander Bruce (Antichamber), Alfonso Cubias (Digital Extremes), Cliff Harris (Positech Games), Henrique Olifiers (Bossa Studios)
Music in Valve Games and Media
Mike Morasky (Valve)
Moving Your Games to OpenGL
Rich Geldreich (Valve), Dan Ginsburg (Valve), Peter Lohrmann (Valve), Jason Mitchell (Valve)
Community and Communication in Games-As-Services
Robin Walker (Valve)
United We Win: Lessons Learned from Collaboration and Co-working Around the World
Ichiro Lambe (Dejobaan Games)
Getting Started Debugging on Linux
Bruce Dawson (Valve)
Optimizing Linux games for AMD Graphics using GPU PerfStudio2
Tony Hosier (AMD), Gordon Selley (AMD)
Data to Drive Decision-Making
Mike Ambinder (Valve)
Is Early Access Right for You?
Justin Bailey (Double Fine), Bob Berry (Uber Entertainment), Jamie Cheng (Klei Entertainment), Mark Morris (Introversion)
Performance Tuning Applications for Intel GEN Graphics for Linux and SteamOS
Ian Romanick (Intel)
Steam Business Update
Nathaniel Blue (Valve), DJ Powers (Valve)
Portal 2 and Team Fortress 2 Alternate Reality Games Q&A
Jeep Barnett (Valve), Kyle Davis (Valve), Adam Foster (Valve)
The Evolution of Gaming Hardware
Marc Diana (Alienware)
Steamworks Features – A Technical Overview
Chris Boyd (Valve)
Beyond Porting: How Modern OpenGL can Radically Reduce Driver Overhead
Cass Everitt (NVIDIA), John McDonald (NVIDIA)
100% Steam: How Dovetail Games Steam-only Policy has Built the Foundation for a New Type of Videogame Business
Paul Jackson (Dovetail Games)
Game Development with SDL 2.0
Ryan Gordon (Icculus)
What VR Could, Should, and Almost Certainly Will Be within Two Years
Michael Abrash (Valve)
Porting games to Virtual Reality
Palmer Luckey (Oculus VR)
Wild West of VR – Discovering the Rules of Oculus Rift Development
Devin Reimer (Owlchemy Labs), Alex Schwartz (Owlchemy Labs)
Virtual Reality and Steam
Joe Ludwig
Pierwszy filmik 1:14: o kuźwa Daniel Jackson oO
Ja chromolę! Albo dziesięcio sekundowe jedno-akapitowce, albo seans wideo na tydzień!
Ciężko zaplanować przerwę w dniu na poczytanie OSWorld, Szanowna Redakcjo. ;))
@all
I znów przy okazji:
liczba odsłon zaledwie 13 postów w wątku poświęconym naszemu ukochanemu o_O, sięga tysiąca!
Dołóż i ty cegiełkę, wyraź się (możesz mi nawciskać przy okazji za tamten elaborat) na temat „dlaczego moderacja jest głupia i co by tu wykombinować w zamian?”.
(I pamiętaj co się działo na początku z Bitcoinami, chwytaj okazję teraz!)
https://osworld.pl/forum/o-nas/kasowanie-komentarzy-t94-10.html
Gabe Newell miał odpowiedzieć na 3 pytania, a odpowiedział tylko na dwa (rzekomo czasu brakło). Hmm.
Polecam przede wszystkim prezentacje Gordona, Luckey’a, Abrasha (choć tutaj można równie dobrze slajdy przejrzeć) i prezentację o przenoszeniu gier na OGL (trochę wzmianek o Source 2) oraz o kontrolerze.
Michał Olber liked this on Facebook.
Krzysztof Zubik liked this on Facebook.
[…] minęło nawet pół roku, a na styczniowej konferencji Steam Dev Days zaserwowano nam kolejne prototypy. Z rewolucyjnych pomysłów Valve pozostały jedynie dwa panele […]