26 września 2012 roku o godzinie 19 miała miejsce premiera czwartego już projektu wolnego filmu, mającego promować darmowego i otwartego Blendera – Tears of Steel. Tym razem jednak twórcy zamiast animacji, jak to było dotąd, zrobili film z prawdziwymi aktorami. Mimo że film można obejrzeć za darmo, jednak pasjonaci mogą kupić 4 płyty DVD z filmem oraz materiałami dodatkowymi: oryginalne klipy filmowe, użyte tekstury i modele, tutoriale, wywiady, wszystko co potrzebne, by zmontować cały film samemu od zera. Cena zestawu to 34€. Osoby które kupiły ten zestaw przed 30 maja zostały wymienione w liście płac.
Przypomnijmy, że dwa lata temu podziwialiśmy Sintel – animację o dziewczynie, która zaprzyjaźniła się ze smokiem. Była ona wykonana i zmontowana w całości w Blenderze. W tym roku holenderska grupa stworzyła film z żywymi aktorami, wzbogacając go efektami utworzonymi w Blenderze. Akcja toczy się w futurystycznym świecie.
Możemy również obejrzeć film z prezentacji, który był dostępny na żywo:
[…] Blender Foundation wydała Blender 2.64, darmowy i otwarty edytor grafiki 3D. Aplikacja potrafi modelować, renderować obrazy i animacje trójwymiarowe. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, a także umożliwia tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym. W ostatnich wersjach dodawano wiele przydatnych narzędzi podczas pracy z filmami, takimi jak śledzenie ruchów kamery i obiektów. Sporo z nich zostało wykorzystanych w krótkometrażowym filmie: Tears of Steel. […]
[…] Blender Foundation wydała Blender 2.64, darmowy i otwarty edytor grafiki 3D. Aplikacja potrafi modelować, renderować obrazy i animacje trójwymiarowe. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, a także umożliwia tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym. W ostatnich wersjach dodawano wiele przydatnych narzędzi podczas pracy z filmami, takimi jak śledzenie ruchów kamery i obiektów. Sporo z nich zostało wykorzystanych w krótkometrażowym filmie: Tears of Steel. […]
[…] OpenJDK na 64 bitową architekturę ARM, a Blender Institute zrobił swój czwarty film – Tears of Steel. Jądro Linux otrzymało 64 bitowe wsparcie architektury ARM – […]
[…] będą pracowali w pełni wyposażonym studiu, które było używane podczas robienia filmu: Tears of Steel. Na każdy rodzaj kursu zostanie wyłonione maksimum 8 osób, a wszyscy uczestnicy otrzymają […]