Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce.
KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.
Nagrodzona akcja jest nowością w spojrzeniu na rekrutację na polskim rynku pracy. Wyróżniają ją niestandardowe podejście do kandydata oraz nietypowe narzędzia. Projekt przeprowadzony na początku września br. pod nazwą „Shall we have a ride?”, rozpoczął się od wybrania przez zespół rekrutacyjny KMD poszukiwanych specjalistów, których następnie zaproszono na spotkanie rekrutacyjne podczas… przejażdżki nowoczesnym modelem Tesli. Nietypowym elementem była też możliwość porozmawiania na jej siedzeniach ze swoim potencjalnym menadżerem, z pominięciem etapu rekrutacji przez HR.
Kandydatów wytypowano poprzez Linkedin, najważaniejszą role w tym odegrało oczywiście ich doświadczenie. Następnie rozesłano do nich indywidualne zaproszenia wraz z linkiem do spersonalizowanej strony internetowej nawiązującej do doświadczeń konkretnej osoby. Na tym etapie od możliwości przejechania się luksusowym autem kandydatów dzieliło tylko jedno kliknięcie potwierdzające udział w procesie rekrutacyjnym. Podczas niego mogli porozmawiać z menadżerami firmy o nowych technologiach, programowaniu, a także projektach realizowanych przez KMD i możliwościach rozwoju, jakie firma oferuje swoim pracownikom.
Firma KMD ma doświadczenie 40 letnie w dostarczaniu usług informatycznych na potrzeby rządu i samorządów lokalnych w Danii, a także firm z sektora prywatnego w Skandynawii.
Konkurs Siła Przyciągania ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych przedsięwzięć, które pozwalają na przyciągnięcie i zatrzymanie w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Organizatorem konkursu jest Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o.