Broken Glass Studios ogłosiło wydanie The Dark Mod 2.00, pierwszoosobowej gry zainspirowanej serią Thief i stworzonej przez studio Looking Glass Studios. TDM oparty jest na silniku id Tech 4 i od tej wersji staje się w pełni samodzielną grą, nie wymagającą Doom 3. Misje do gry są tworzone na bieżąco przez twórców i samych użytkowników, dzięki dołączonemu specjalnemu edytorowi.
Dzięki wielkiemu wysiłkowi programistów, cała gra stała się w pełni samodzielnym tytułem. Nie jest wymagane już posiadanie plików Doom 3.
Udoskonalono sztuczną inteligencję, dzięki czemu postacie będą się witały bardziej regularnie lub wzywały pomocy w potrzebie. Strażnicy posiadają o wiele lepszy słuch, a także można wyregulować ręcznie poziom czułości ich wizji. Jeżeli podejdziemy blisko łucznika, to wyciągnie on automatycznie miecz. Dodatkowo strażnicy będę się obracać w kierunku niespodziewanie otwartych drzwi. Poprawiono sporo błędów.
Poprawiono rozgrywkę, szczególnie jeżeli chodzi o ciała, noszące zbroję płytową i upadające na twardą powierzchnię. Taki odgłos zwróci od razu uwagę sztucznej inteligencji. To samo będzie się działo w przypadku, jeżeli jeden z kilku strażników upadnie na ziemię. Walka z kilkoma osobami jest teraz o wiele trudniejsza.
Udoskonalono dźwięk, w tym zastąpione sporo utworów z Doom 3. Dodano dwa nowe zestawy wokali do gry. Ulepszono odgłosy kroków. Duże zmiany zaszły w systemie propagacji dźwięki, który pozwala na większą kontrolę mapowania odgłosów, jakie słyszą graczę.
Poprawiono bardzo oprawę graficzną, w tym udoskonalono modele postaci, szczególnie szkielety, mieszkańców miast oraz żebraków. Strzały będą od teraz zostawiać ślady krwii.
Z powodu dużych zmian, jakie zaszły w całej grze, wiele misji i dodatków nie jest już kompatybilnych z nową wersją. Należy je usunąć i pobrać nowe, szczególnie przed zrobieniem głównej aktualizacji.
[…] Thief i stworzonej przez studio Looking Glass Studios. TDM oparty jest na silniku id Tech 4 i od The Dark Mod 2.0 jest w pełni samodzielną grą, nie wymagającą Doom 3. Misje do gry są tworzone na bieżąco […]