Od ponad trzech miesięcy trwają prace nad stworzeniem otwartej implementacji popularnej gry Minecraft, zatytułowanej TrueCraft. Projekt ten został zapoczątkowany przez programistę SirCmpwn i w założeniach ma być całkowitym odtworzeniem słynnego sandboksa w wersji Beta 1.7.3 od zera, bez użycia zdekompilowanego kodu pierwowzoru. Twórca tłumaczy swoją decyzję uniknięciem ewentualnych kłopotów ze strony firmy Mohjang, ale również chęcią przywrócenia wsparcia dla starej, lecz do dziś popularnej wersji beta Minecrafta. Sam projekt jest na chwilę obecną bardzo młody i początkowo trwają prace jedynie nad implementacją serwera. Kody źródłowe dostępne są dla każdego na platformie GitHub.
Osoby chętne do pomocy przy TrueCraft mogą dołączyć do projektu poprzez kanał IRC #truecraft na irc.esper.net lub bezpośrednio na oficjalnej stronie GitHub po zaakceptowaniu specjalnego oświadczenia o zakazie dekompilacji Minecrafta.
Kolejny klon open-source? Który to już będzie z kolei?
To nie klon, a otwarta implementacja. W sumie jeden pies. Ale fakt faktem że MC ostatnio stoi w miejscu, do tego przejęty przez MS. Do tego bukkit wychodzi ze sporym opóźnieniem, a standardowy serwer bez modów się po prostu nudzi.
Większość tamtych klonów powstawała na zasadzie „patrzcie, jak to zrobię tak, że się nie będzie cięło” i kończyli na 1/10 funkcjonalności przy ½ fpsów oryginału.
Ostatnio wydają mniej nowości do Survi/Creative a skupiają się raczej na rozszerzaniu możliwości modowania. Już teraz można dodać własne modele 3d (drabinka w 3d zamiast płaskiej tekstury), bawić się commandblockami, a w 1.9 uszkodzone przedmioty będą mogły mieć własne modele (wyszczerbienia miecza czy rysy na pancerzu). No i sporo pakują w wersje mobilne, które mają teraz możliwie jak najbardziej odpowiadać funkcjonalnością pełnym wersjom.
[…] mającym na celu stworzenie od zera otwartej implementacji Minecrafta w wersji 1.7.3 Beta, pisaliśmy kilka miesięcy temu. Od tego czasu projekt stopniowo posuwał się do przodu, dorabiając się nie tylko nowych […]