Unigine Corp udostępniła wszystkim zainteresowanym Unigine 2.0 Alpha, nad którym to silnikiem prace trwały przeszło rok. Całość została przebudowana od zera i oferuje naprawdę sporo nowości i udoskonaleń. Przede wszystkim programisci przeprojektowali silnik renderowania DirectX, który od teraz będzie nastawiony na biblioteki DirectX 11 i wyższe. Dodatkowo porzucono obsługę DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3, WebGL i WinRT.
Reszta zmian:
- Dodano wsparcie dla OpenGL 4.5, OpenGL ES 3.0, format GeoTIFF, nVidia Tegra K1
- Udoskonalono teren ze zwiększoną ilością warstw
- Zunifikowano forma pliku mesh
- Dodano wsparcie dla blend shapes i kolorów wierzchołków
- Pojawiło się eksperymentalne wsparcie dla renderowania fizycznego (PBR –
physically-based rendering) i odbić od płaszczyzny ekranu (SSR – screen-space
reflections) - Ulepszono korzystanie z UnigineEditor
- Dodano wtyczkę importy GDAL dla geodanych
- Dodano eksperymentalne wsparcie dla integrowania aplikacji WPF .NET C#
- Pojawiło się wsparcie techniczne na portalu deweloperów
Unigine 2.0 Alpha z obsługą OpenGL 4.5 i wieloma nowościami | OSWorld.pl http://t.co/P6ZQwlT6BH via @OSWorldpl
Michał Olber liked this on Facebook.