Wczoraj pisaliśmy o nagłej aktualizacji, która ma zostać wykonana na benchmarku Unigine Heaven. Chodziło mianowicie o dodanie odpowiedniego wsparcia tesselacji dla procesorów graficznych Nvidia na Linuksie. Dzisiaj Unigine Heaven 2.1 został wydany z tymże wsparciem, jak i innymi usprawnieniami.
Na Windows Unigine Heaven 2.1 dodaje wsparcie dla specyfikacji OpengL 4.0, aby móc wykorzystać oficjalne rozszerzenie tesselacji. Natomiast własnościowe sterowniki do AMD i Nvidia wspierają OpenGL 4.0 na swoich kartach graficznych (seria Radeon HD 5000 i seria GeForce GTX 400) oraz OpenGL 3.3 dla starszych procesorów graficznych. Niestety, ale błąd w sterowniku ATI Catalyst uniemożliwia poprawne działanie tesselacji w Unigine Heaven, przez co nie posiada pełnego wsparcia.
Oprócz wspomnianej wyżej zdolności tesselacji, nowa wersja przynosi poprawki optymalizacji całego silnika oraz wsparcie dla stereo 3D, które to zawiera anaglif (rysunek dający złudzenie obrazu 3D), oddzielnie obrazki, 3D Vision, i moduły iZ3D.
Co to ta tesselacja tak na chłopski rozum?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesselacja